Nu heb ik er gisteren ook heel even mee gesprongen en we hadden een lijntje staan met een mini kruisje en dan iets verderop weer een lage hindernis. Tussen de hindernis wil ze heel graag hard en ik wil dat ze in een arbeidstempo doorgaloppeerd. Ik probeer rustig te zitten, benen er rustig aan en mn handen laag en ontspannen. Toch gaat ze te hard en wil ik naast het terug zitten ook een kleine teugelhulp (ophouding) geven. Ze reageert hier echter heel erg op en gooit haar hoofd dan hoog in de lucht, bijna zelfs zover dat als je wat naar voren zit dat je een kopstoot kunt krijgen. Ik probeer daarom om de hulp ook gelijk los te laten en niet te gaan trekken maar toch geeft die ophouding op dat moment zo'n reactie. In het gewone dressuur rijden geeft dit een veel minder heftige reactie ookal blijft het een gevoelig paard.
Weet iemand misschien hoe ik in zo'n situatie het beste met de teugeldruk om kan gaan? (ik let natuurlijk eerst op houding, been hulpen ed maar teugelhulpen kunnen geven zou ook wel prettig zijn
).