Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
verder houd je het paard ook bezig door veel figuren te rijden en overgangen. dus volte hand veranderen stap, paar passen stappen en weg. ik moest met jonge pony's ook altijd veel figuren maken en overganen. nouja toen ze net zadelmak waren nog niet. maar zo hou je ze bezig en moeten ze zich op jou concentreren.
bedoelde daarmee alleen te zeggen dat ze niet té langzaam gaat

Het tempo mag je iets meer controleren, dat is al gezegd, maar liever iets te actief dan helemaal geen activiteit, zolang ze maar niet echt onder je vandaan rent. Verder vind ik jou houding redelijk netjes, maar ik vind het wel lijken alsof je jezelf wat vasthoudt in je armen, en de pony ook vast houdt van voren. Ik vind hem ook wel erg onrustig met zijn hoofdje, het lijkt er op dat je hem naar beneden probeert te rijden door druk te zetten met je handen (zonde van zo'n jonge paardenmond!), ik zou veel meer richting voorwaarts-neerwaarts met het gaan rijden, meer ontspanning en meer strechten van de spieren, das toch wel stap 1, en dat is meestal al wel genoeg gevraagd van een vierjarige. 
marlijntjeh schreef:Hihi, de pony is echt snel. Altijd mee geraced in de bossen etc na het zadelmak maken. Ze rent sommige stukken echt onder me weg, maar andere stukjes zijn redelijk rustig.
Dreamer: Mijn schouders zitten erg vast volgens de orun-instructrice in opleiding. Moet daar eerst maar iets voor verzinnen, maar baal er absoluut enorm van dat ik de pony daarmee blokkeer!