Ons niveau.. nog niks eigenlijk, puur basis. Doel? Ik hoop ergens dit najaar L1 niveau te kunnen bereiken en wellicht als we er klaar voor zijn te gaan starten daarin. Flo(rentino) is een 8-jarige ruin, laat gecastreerd, laat ingereden en eigen fokproduct. Als veulen nationaal kampioen NRPS (beetje pochen mag toch? Ben ik wel een beetje trots op haha). Onze geschiedenis, voor wie dat nog niet weet, is te lezen in het linkje dat hier boven staat.
Werkpunten:
Ik ben voor mijzelf aan een hele nieuwe rijstijl begonnen. In het verleden heb ik met vorige paarden altijd op de LDR manier les gehad en getraind, maar ik ben sinds een tijdje om naar het meer op lengte rijden. Dit is voor mij nieuw en ik moet er mijn weg in vinden, maar het bevalt me ontzettend goed.
Ik ben nog wat balans aan het zoeken, omdat deze ruin veel meer schwung in zijn draf heeft dan mijn andere paard, gaat al beter dan in het begin, maar is nog wel een werkpunt. Belangrijkste is dat ik deze balans niet in zijn mond wil zoeken. Daarom zie je op sommige foto's een los teugeltje. Daar moet meer contact komen, maar dat kan zodra ik zeker weet van mijzelf dat ik van hem afblijf aan de voorkant en niet ga plukken.
Flo heeft heel snel de neiging om te kantelen en ik ben er steeds mee bezig om er geen gehoor aan te geven en in mijn hoofd recht, recht recht recht te denken zeg maar

Galop was er vandaag nog niet bij, dat hoop ik vrijdag voor het eerst weer mee te kunnen pakken, maar alles op zn tijd. Vertrouwen is het belangrijkste.
Nou hier komen ze dan:

Hier ben ik echt trots op!

klaar!

voor wie het leuk vindt om te vergelijken, dit is mijn andere paard in een recent topic: [RT-HAW] Thuis @ work L