Nagefelijk rijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaikee

Nagefelijk rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 20:10

Heej,

Ik heb all gezocht maar kom het niet vinden.
Ik ben 13 jaar en rijd op een manege.
Ik rijd nu al een poos en bij een aantal pony's lukt het me wel om ze nagefelijk te krijgen maar niet om ze te houden.
Dan zitten ze in de krul en na een paar seconden niet meer :(
Hoe houd je ze er in?(om het zo maarte zeggen)
Om over draf en galop nog maar niet te spreken......:P
X

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:12

Er is een verzameltopic met alle vragen over aan de teugel rijden. Ik denk dat je daar vast wel antwoorden kan vinden, of anders je vraag nog een keer stellen. :)

[RT-P] [centraal] Aan de teugel

[RT-P] [centraal] Problemen met aan de teugel...

Het heeft in ieder geval te maken met op precies het juiste moment je hand ietsje ontspannen, zodat je paardje leert dat dat de juiste plek is om te blijven. En dan niet teugels los, maar net ietsje de spanning van je vingers.

hafjelinger

Re: Nagefelijk rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:00

Ik denk dat je veel aan de bovenstaande topics zult hebben TS ;) Ik zou ze eens goed doorspitten als ik jou was, en dan vooral eerst kijken naar wat nageeflijkheid precies is, want dat is niet 'in de krul zitten'.
Het heeft zoals KozieZ al zegt te maken met ontspanning, niet met kracht! (dus zeker nooit gaan trekken of afdwingen, want dan vergeet je het allerbelangrijkste uit de rijkunst en dat is lichtheid en ongedwongenheid ;) )

Veel succes! :D

Apple

Re: Nagefelijk rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:50

Kijk maar even in bovenstaande topics :-)