Sinds 2 weken mag ik weer actief rijden na mijn val in December waarbij ik mijn been 3dubbel brak ( [VVDD] En toen lag je onder je pony ipv erop ), en is otje na 13 weken weer aan de slag gezet! Ik ben in februari begonnen met het oppakken van Otje, lekker longeren, bijzet laag.. En langzaam zijn haar spiertjes weer terug aan het komen, en sinds 2 weken ben ik weer gaan lessen 2x in de week, en rij ik ook gewoon weer lekker voor mezelf.
Het ging heel erg lekker vandaag! Ze begint weer fijn over haar rug te lopen en ik ben vooral ermee bezig om haar constant (zowel in de aanleuning als in het tempo) te laten lopen en de achterhand er fijn onder te krijgen

Ik heb Otje nu 3 maanden, en rij en verzorg haar al meer dan 2 jaar. In het begin was het echt heel erg slecht, alleen maar rennen. Vorig jaar begon ze een beetje "aan de teugel" te lopen wat ik geweldig vond en dus liet ik haar lekker met haar halsje gekruld op de voorhand kachelen het meeste van de tijd
Maar nu ik er weer op zit beginnen we eerst met lekker zitten, eerst mijn houding goed, en dan lekker losmaken en dan komt ze vanzelf naar beneden als ik maar een kleine begrenzing aan geef. Even een puntje over mijn schoenen, ik reed daar even mee omdat ik een jophur kwijt was en ik het te warm voor laarzen vond. Volgende keer doe ik weer iets normaals aan.
Mijn hakken druk ik heel erg slecht uit, dit komt vooral omdat ik mijn onderbeen gebroken heb, maar ook een botje in mijn voet. Dit doet geen pijn meer, maar het voelt nog heel "onnatuurlijk" omdat ik hem 8 weken ontlast heb. In de les word ik hier steeds op gewezen dus dat komt wel weer goed!

Nouja, over otje
Otje
HaflingerxGroninger
12 jaartjes
Merrie
1.50
We rijden soms een B proefje.
Ik laat ook de "slechte" foto's zien, tips zijn natuurlijk welkom!

Instappen, Otje loopt als een girafje maar ik zit hier wel netjes

Een poosje later, beetje figuurtjes rijden

Aandraven

Hier ging ik de teugels wat meer oppakken, mijn houding is opzich wel netjes alleen ik moet voor me kijken

Drafje, mag actiever

Een fout fotomoment

Begint er al wat meer op te lijken!

Hier ben ik heel blij mee
Netjes de hoek in, mooi actief, ik zit netjes, en haar achterhand komt er ook mooi onder!
Hier ging ik haar wat actiever rijden, en wat meer van achter naar voren (jammer van mijn hakken.)

Helaas valt ze hier weer een beetje uit elkaar van achter

Hier dook ze wat te diep, en ik verlies daardoor contact

Belonen

We zijn daarna nog even het bos ingeweest, lekker met een lang teugeltje draven en stappen!

Nouja, op de meeste foto's geef ik de problemen wel een beetje aan, als iemand tips of oplossingen heeft, graag

xxx
Daar ben ik het helemaal mee eens!