Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kleinvosje schreef:Het is lastig om er een oordeel over te vellen of een advies over te geven zonder beeld materiaal. Het kan zijn dat je paard heel gevoelig is op de hulpen, en bij het minste of geringste omspringt. Denk hierbij dan aan gewichtsverplaatsing of been iets verleggen.
Het kan ook zijn dat het dier een bepaalde galop gewoon makkelijker vindt, en daarom graag overspringt.
kleinvosje schreef:Dat zou zo maar kunnen ja. Heb je les? Laat je instructrice dan eens kijken op welk moment hij omspringt, en je erbij helpen het te voorkomen.
kleinvosje schreef:Ik denk dat je bedoelt heel weinig? Ja dat klopt. Mogelijk werk jij erg veel in met je binnenbeen om em op de hoefslag en door de hoek te krijgen/houden, dat ziet hij als wisselhulp.
kleinvosje schreef:Je moet em goed in de juiste stelling en buiging houden, en buitenbeen achter de singel houden om de juiste galop te onderhouden. Binnenbeen is stil, werkt alleen in als nodig is.
kleinvosje schreef:En dat is dus iets waarbij een instructrice terplekke je moet helpen, dat kan zo van een scherm niet. Ik kan niet zien hoe je rijdt, wat je doet, wat het paard doet etc. Stelling heb je altijd naar binnen, hoefslag volgen doe je op je zit en buitenteugel in contact, binnenbeen grijpt in als nodig. Ik heb het vermoeden dat je heel erg met je buitenteugel en je binnenbeen doet, waardoor je contrastelling krijgt en het binnenbeen als wisselhulp gezien wordt.