Benen te ver naar voor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

debravanesch

Benen te ver naar voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 18:11

Hey,

Ik heb een vraagje aan jullie. wat kan ik doen om mijn benen net dat ietsje meer naar achter te houden zodat ze achter de singel liggen. In stap is mijn houding perfect en liggen mijn benen perfect. In draf loopt het echter mis.
Misschien iemand tips hoe ik dit kan trainen?

Even wat fotos waar het te zien is

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door debravanesch op 28-03-12 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Rianne97

Re: Benen te ver naar voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:15

Misschien kun je proberen je beugels een paar gaatjes langer te doen?

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 18:19

Dan raak ik ze bij het minste kwijt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:22

een ander zadel rijden. Je past er van geen kant op, voor zover de foto;s duidelijk zijn.
Slecht passend zadel voor de ruiter kan je nou juist dit soort dingen opleveren.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 18:27

Op termijn zal ik eraan denken om een ander zadel te kopen, maar dat wordt sparen geblazen.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 18:59

en het paard is vanaf mei pas van mij

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 07:53

YRT -> RT-P

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 07:58

Knert schreef:
een ander zadel rijden. Je past er van geen kant op, voor zover de foto;s duidelijk zijn.
Slecht passend zadel voor de ruiter kan je nou juist dit soort dingen opleveren.

Dat kun je onmogelijk zien van voren...
Helaas voor de ts ook, om goed advies te kunnen geven zijn foto's van opzij nodig.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:47

Pentax schreef:
Knert schreef:

Dat kun je onmogelijk zien van voren...
Helaas voor de ts ook, om goed advies te kunnen geven zijn foto's van opzij nodig.

Dat dacht ik ook maar ik vermoed dat TS die foto's weg gehaald heeft gezien OP nog bewerkt is na het bericht van Knert.

Ik vindt deze foto's te onduidelijk om iets over te kunnen zeggen. Heb je les want die persoon zou je ook wel moeten kunnen helpen met wat de oorzaak is.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 10:14

Die foto was heel onduidelijk door de beweging van de foto en kwalitatief slecht fototoestel ;-) en ik dacht dat ik een betere had, maar blijkbaar niet
Ik heb regelmatig les, ik zal het daar eens vragen. Ik weet wel dat de huidige eigenares, die veel slanker gebouwd is, ook haar benen te ver naar voor legt. Ik dacht dat het misschien aan evenwicht kon liggen.

Ik overweeg in de toekomst wel een ander zadel hoor, maar ik moet natuurlijk ook zien dat het op men lieverdje past hé

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 10:28

Afbeelding

Hier de foto, maar ik zeg het, het geeft een heel vertekend beeld door de beweging in de foto, beter fotos heb ik tot nog toe niet.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:41

debravanesch schreef:
Die foto was heel onduidelijk door de beweging van de foto en kwalitatief slecht fototoestel ;-) en ik dacht dat ik een betere had, maar blijkbaar niet
Ik heb regelmatig les, ik zal het daar eens vragen. Ik weet wel dat de huidige eigenares, die veel slanker gebouwd is, ook haar benen te ver naar voor legt. Ik dacht dat het misschien aan evenwicht kon liggen.

Ik overweeg in de toekomst wel een ander zadel hoor, maar ik moet natuurlijk ook zien dat het op men lieverdje past hé

Misschien moet je toch een zadelmaker laten komen om je zadel eens na laten kijken.
De huidige eigenaresse rijdt neem ik aan met het zelfde zadel? Wat mijn eerste vermoeden is dat het zadel toch niet goed ligt en het zadel naar achter kiept(en je dus niet in het diepste van het zadel kunt zitten) en jij dus met je benen naar voren "schiet".
Als het echt aan het zadel zou liggen moet je niet te lang wachten met een passend zadel. Een slecht passend zadel kan een paard beschadigen en is ook niet gezond voor jouw. Je kan er rugklachten door krijgen omdat je niet goed kan zitten en daardoor op hele rare manieren wil gaan compenseren.

Het is niet via internet uit te leggen maar dit onderstaande zadel ligt niet goed(is te smal):
http://www.nvzr.nl/plugins/content/plugin_jw_sig/showthumb.php?img=zadel2/zadel_2.jpg&width=168&height=168&quality=80
Diepste punt ligt te ver naar achter, het zadel kiept dus, waardoor de ruiter te ver achterin het zadel gaat zitten en de benen te ver naar voren komen om te compenseren.

Deze ligt wel goed:
http://www.nvzr.nl/plugins/content/plugin_jw_sig/showthumb.php?img=zadel1/zadel_1.jpg&width=168&height=168&quality=80
Beugelriemen gaan recht naar beneden en heeft zelfde hoek als zweetblad.

Misschien site even lezen is best intressant:
http://www.nvzr.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=68&Itemid=178
Misschien dat je dan zelf klein beetje kunt beoordelen of het nog wel gaat. Maar zou niet verkeerd zijn er even naar te laten kijken.
Het is niet je eigen neem ik aan uit je post dus misschien even overleggen met de eigenaar?

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 10:47

Opzich voel ik me goed zitten in het zadel, ik heb niet het gevoel dat het voor mij te klein is.

Het paard heeft wel een doorgezakte rug, vandaar dat er ook een correctiepad onder het zadel ligt, is het misschien dat dit nog niet voldoende is?

Ik was vanplan er een zadelmaker bij te halen hoor, het is alleen niet makkelijk om er 1 te vinden in de omgeving van Tienen, Vlaams-brabant, belgië

Ik rijd af en toe nog een ander paard (in een les) ik kan daar eens vragen naar mijn beenzetting.
De huidige eigenares rijdt inderdaad ook op die zadel en heeft hetzelfde probleem, maar net zoals ik enkel in draf, in stap zitten onze benen perfect. Vandaar dat ik echt dacht dat het aan mij zou kunnen liggen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:52

debravanesch schreef:
Opzich voel ik me goed zitten in het zadel, ik heb niet het gevoel dat het voor mij te klein is.

Het paard heeft wel een doorgezakte rug, vandaar dat er ook een correctiepad onder het zadel ligt, is het misschien dat dit nog niet voldoende is?

Ik was vanplan er een zadelmaker bij te halen hoor, het is alleen niet makkelijk om er 1 te vinden in de omgeving van Tienen, Vlaams-brabant, belgië

Ik heb geen idee ik weet niet waar Tienen ligt maar misschien kan je Theuns eens een mailtje sturen ik weet niet hoe ver hun reizen maar misschien als ze eens in de buurt zijn of misschien kunnen hun je al een richting wijze als je een mailtje stuurt met goede foto's zonder ruiter erop om er iets over te zeggen over de ligging. Als je daarbij je probleem ook verteld is het misschien ook zo opgelost.
http://www.theuns.be/?q=diensten/zadelmakerij

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 10:56

Sint-Job-In-'t-Goor valt denk ik nog mee van afstand. Tienen ligt vlakbij Leuven, dat ken je misschien wel ;-)