Evenwichtsprobleem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nymphe

Evenwichtsprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 13:56

Ik heb veel problemen gehad met mijn houding en zit, inmiddels zit ik al behoorlijk goed en ondervind ik weinig problemen met het rijden. Maar nu ging ik laatst een uurtje skeeleren en kwam ik er achter dat ik meer gewicht op mijn linker been zet. Ik kreeg last van mijn knieën en heup daar. Ik probeerde om mijn gewicht meer naar rechts te verplaatsen maar dan ging ik me eerder raar bewegen om mijn balans terug te vinden dan 'normaal'. Ik neem dus aan dat ik misschien wel beter te paard zit nu, maar dat mijn probleem eigenlijk niet is opgelost. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Is het een evenwichtsprobleem? Of zijn mijn spieren gewoon niet evenredig ontwikkeld aan beide kanten van mijn lijf?
Laatst bijgewerkt door Nymphe op 28-03-12 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Re: Evenwichtsprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:02

Dat kan, je bent eigenlijk nooit geheel gelijk ontwikkeld, een kant is altijd sterker dan de andere kant. Als je een Wii hebt en het spelletje Wii-fit, kun je zien waar je het meeste gewicht op hebt. Een ander simpel testje is op 1 been gaan staan, en kijken hoe snel je moet corrigeren om op 1 been te kunnen blijven staan.

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 14:05

Klinkt als een handig ding, ben alleen een arme student zonder wii, haha

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:39

Dan lekker op 1 been gaan staan ;-)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:54

Ja dat van kleinvosje wilde ik ook al vertellen, daar kan je echt balansoefeningen doen! Misschien kan je eens op marktplaats kijken, of heeft een vriend/vriendin er wel eentje. Ik denk dat het je best kan helpen! Maar je kan misschien ook balanceren op een yoga bal (wel een grote). Als je dan kunt blijven zitten zonder om te vallen (wel tenen van de grond :)) dan zit je ook recht.
Suc6!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:07

Yoga bal is inderdaad ook een goeie, train je ook meteen je buik- en rugspieren mee! Een andere balansoefening is fietsen met losse handen. Als je stuur een kant op beweegt, zit jij naar die kant, als je dan je gewicht verplaatst fiets je weer recht. Ik fietste altijd met losse handen, ook in de bochten!

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 21:38

Ik zal is kijken of ik aan een yogabal kan komen :) Fietsen met losse handen doe ik ook regelmatig, alleen dan zit ik dus ook niet recht, en zo gauw ik daar aan ga werken val ik zowat. Rechts kan mijn lichaam zich minder goed lang maken dan links denk ik, als je me begrijpt ;) ik hoop dat ik met een yogabal het wel op kan lossen :)