Zondag 25 maart heb ik meegedaan aan een oefenwedstrijd in Echt bij manege Op de Berg.
Korte toelichting:
In de les zijn we bezig Tarzan van de hand af te zetten, lekker laag instellen zodat hij los laat en niet op de hand
kan gaan steunen en hem van achteren uit laten lopen. Het lukt nog niet altijd even goed maar het begin is gezet!
Met inrijden hebben we hem ook laag gereden en net voor de proef hoger in gesteld

Ik heb zelf een probleem met mijn rechterhand, wat ook duidelijk te zien is op het filmpje. We zijn druk bezig om dit
te corrigeren zodat ik een stille rechterhand heb, helaas gaat dit niet van de een op de andere dag maar is het wel
al beter dan dat het was!
Verder zijn we nog heel erg aan het oefenen met overgangen maar hiervoor moet hij eerst los in zijn lijf zijn,
de overgang van galop naar draf vinden we nog heel erg moeilijk (wat ook duidelijk te zien is
).In de lessen zit ik altijd door (eerste 10 min rijd ik wel licht) waardoor ik alles wat moeilijker in de proef vind omdat ik
het lichtrijden een beetje kwijt ben en waardoor mijn benen wat minder stil liggen!
We krijgen les en aan alle onzuiverheden wordt heel hard gewerkt!
Ik ben benieuwd wat jullie ervan, ik was zelf heel erg tevreden met de proef, we hebben weer veel bereikt!
Geen spanning, het losrijden ging super dus wat willen we nog meer!
(Ik had 190 punten.)

Het probleem is dat omdat ik het lichtrijden zo moeilijk vind mijn paard dan een uitweg ziet om onder het werk uit te komen waardoor hij zich eruit gooit en gaat rennen, waarnaar ik het niet met lichtrijden opgelost krijg, ga doorzitten en hem meteen weer onder controle heb .. Was paardrijden maar makkelijk