Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Joolien schreef:Korte stukjes galopperen. Je paard geeft in grote mate aan dat hij er nog niet klaar voor is, dat kan mede met balans te maken hebben. Galoppeer dus lekker rechtuit, zodra hij recht is ga je weer terug naar draf. Bouw het rustig op.
MisticRider schreef:Joolien schreef:Korte stukjes galopperen. Je paard geeft in grote mate aan dat hij er nog niet klaar voor is, dat kan mede met balans te maken hebben. Galoppeer dus lekker rechtuit, zodra hij recht is ga je weer terug naar draf. Bouw het rustig op.
Maar ja, wat ik me dan afvraag, wanneer is hij er wel klaar voor? want ik stuntel hier toch al lang mee. En hij word nu toch al enige tijd intensief bereden, en betuigt. Hij is dan ook wel al 8. Dus ik vraag me dan af, hoe krijg ik hem er wel klaar voor? want uitzichzelf gaat dat blijkbaar niet gebeuren...
), je rijdt in galop de volte op met de buiging en stelling die je wilt (proberen, gewoon een lichte hulp blijven geven) en zodra je voelt dat hij tegen het binnenbeen opvalt, stel je recht en rij je gewoon verder in galop tot de controle over zijn lijf er weer is, dan vraag je terug buiging en stelling om een stuk volte te doen tot hij het weer af laat weten. In het begin slaan je figuren nergens op natuurlijk, maar in toenemende mate kun je meer sprongen in galop in buiging laten maken. Probeer zeker in te grijpen voor hij echt al in buitenstelling zit maar ga ook niet teveel aan de binnenkant werken, je trekt hem alleen maar meer uit balans. 
MisticRider schreef:Ik ben met de oefeningen aan de gang gegaan.. maar hij doet eigenlijk gewoon het zelfde... kop naar buiten en rennen maar. Wel werkt het voor het aanspringen goed, hij springt netjes aan, en als hij uit de galop komt loopt hij ook al veel sneller weer mooi rond en in de juiste stelling & buiging!
Gini schreef:Geef je paard de tijd. Je kan niet verwachten dat die het na 5 dagen meteen perfect doet.
Ik mis eigenlijk ook de instructeur in dit verhaal.
ijssnuiver schreef:MisticRider schreef:Ik ben met de oefeningen aan de gang gegaan.. maar hij doet eigenlijk gewoon het zelfde... kop naar buiten en rennen maar. Wel werkt het voor het aanspringen goed, hij springt netjes aan, en als hij uit de galop komt loopt hij ook al veel sneller weer mooi rond en in de juiste stelling & buiging!
Gaat ze direct in de eerste galopsprong rennen of begint het na een half rondje oid?
Gini schreef:Geef je paard de tijd. Je kan niet verwachten dat die het na 5 dagen meteen perfect doet.
Ik mis eigenlijk ook de instructeur in dit verhaal.