Vandaag hebben Harry en ik meegedaan aan de onderlinge wedstrijd op de manege. We reden een B proefje.
Harry is sinds september 2011 van mij, na 7 jaar manegepaard te zijn geweest. Hij word in mei alweer 24 jaar.
Harry heeft in een ver verleden Z1 dressuur gelopen, is daarna 7 jaar manegepaard geweest en is na een blessure aan een achterbeen met 'pensioen. Ikzelf heb altijd op de manege gereden.
Ons niveau is dus eigenlijk gewoon B, hoewel we in de training ook vaak oefeningen meepakken t/m de M.
We trainen vooral op het sterker maken en ondertreden van zijn achterhand, de middendraf en de galop. Ook mijn houding mag een stuk beter. Verder kijken we waar we die dag zin in hebben, we willen vooral lekker ontspannen rijden en plezier hebben. Heb dan ook niet echt problemen waar we tegenaan lopen. Wel aan aantal dingen die zeker beter kunnen en waar we dan ook op trainen. Dit gaat stukje bij beetje al beter. Ikzelf heb geen verwachtingen dat alles snel verbeterd. We doen het dan ook lekker rustig aan, hij is tenslotte met pensioen.
Vandaag hebben we dus meegedaan aan een onderlinge dressuurwedstrijd. We rijden een B proefje altijd met z'n 2en.
Ik had 205 punten en er stond vrijwel geen commentaar bij.
Het grootste probleem is mijn spanning, daarom springt hij een paar keer aan in galop. Verder ben ik vooral benieuwd naar wat jullie ervan vinden. Ben namelijk altijd erg blij met de tips waar we dan aan kunnen gaan werken.
Harry en ik zijn de achterste combinatie.