Ik rij ondertussen nu even met het springpaard van een kennis, hij is 8 en wordt gereden met pelham. Dus zoiets (maar dan in happy mouth-vorm):

Ik weet dat dit een vrij straf bit is en ik vind het zelf ook leuker om paarden op een trens te rijden, ik heb het eens voorgesteld maar de eigenaar zegt dat hij dan gewoon z'n eigen gangetje doet. Wat ik wel merk met dit bit is dat hij zonder dat ik enkele druk uitoefen zijn mond gaat opendoen. Het voelt dan echt alsof ik niets in mijn handen heb maar als ik hem dan zie voelt het weer zo slecht... Het is vreemd eigenlijk, op sommige momenten loopt hij op twee vingertjes zeg maar en de andere keer lijkt het alsof hij niet merkt dat er bit in zijn mond zit. In galop heb ik hem ook niet altijd helemaal zoals ik hem wil. (hij loopt wel ontspannen met aanleuning maar ik kan zijn tempo niet echt helemaal krijgen zoals ik het wil en de overgangen galop-draf kunnen echt beter)
Maar dus omwille van bovenstaande redenen zou ik liefst overschakelen op een trensje, maar hoe kan ik hier het best aan beginnen? Ik ben eventueel wel van plan les te nemen met dit paard, maar moet ik misschien al dingen doen vóór ik les heb? Het kan nog wel een tijdje duren vooraleer ik iemand geschikt heb gevonden.
simpel zat
Een keer in de maand gaan we wel eens een parcours rijden in een echte piste, maar dan heb ik ook vervoer en dergelijke nodig en da's niet altijd even gemakkelijk.