Bariton trainen voor M1 debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DaraBariton

Bariton trainen voor M1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 18:11

De eerste keer dat ik foto's plaats op bokt!
Afgelopen zondag hadden we geen wedstrijd en de zondag daarvoor ook niet ivm Rhino (zou toen al eigenlijk 2x M1 gestart zijn)
Dus ging ik even rijden om wat te oefenen voor de wedstrijd van deze week. M'n stalgenootje was foto's aan het maken en heeft Bariton (en mij) ook nog op de foto gezet. Hij is eerst los in de bak geweest waar de eerste leuke foto uit kwam en daarna zijn er nog wat rijfoto's gemaakt.

Info over Bariton:
Bariton
Ruin
5 jaar
Obsession x Dutch boy
ong. 170 cm

Vanaf 25 september 2011:
B+12 | L1+10 | L2+11 |
In februari M1 Startgerechtigd!!
Hij is sinds eind augustus bij mij.

Ik weet dat ik mijn teugels te lang heb en mijn handen te hoog heb. Dit vind ik ook ontzettend storend maar helaas kan ik er nu niet veel meer aan veranderen.

Waar we nu aan werken:
-Achterhand
-Oprichting
-Verzameling

De foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe het 2e ritje op Bariton er uitzag:
Afbeelding

Ostra

Re: Bariton trainen voor M1 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:07

Op de eerste foto is hij wel erg opgericht hoor haha. Ik vind hem er in de draf over de benen erg goed uitzien, hij sjouwd (zoals ze dat bij ons zeggen haha) er al goed bij met de achterhand daar hoor! Wat ik eerder als minder puntje vind is dat je paard zijn hoofd scheeft heeft probeer hier wel aan te werken want dat is zeker in het m wel vereist, in galop is hij wel recht. In je openings post staat al wat over je handhouding, probeer hier met lessen aan te werken. Ik zou gewoon m gaan starten, ziet er allemaal heel goed uit voor zo'n korte tijd, neem aan dat je in het l2 ook hoge punten heb gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:14

Je hebt volgens mij een beetje de neiging om hem op te tillen. Ik denk dat hij daar nog niet klaar voor is. Ik mis voor zover ik het kan zien op foto's impuls en activiteit. Ik vind hem er ook niet helemaal lekker doorheen in de kaak. MAar zoals ik zie ben je al bezig met activiteit. Probeer dat op te bouwen vanuit een lagere instelling. Niet te snel hoger in willen stellen, let op wat hij aankan.

Succes ermee :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:04

Knap paard hoor!
Je handen wat lager idd en pas op dat hij niet kantelt in zijn hoofd. Vaak is dit toe te schrijven aan het feit dat hij of op beide kanten niet even los is, of scheef is (veelal een combi), of mss een probleem met zijn gebit.
Vind het er verder goed uit zien.

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:11

Ik vind dat je je handen op een mooie hoogte houdt en volgens mij hoeven je teugels ook niet heel veel korter. Doordat je zelf je handen draagt zet je ze tenminste niet vast en kun je meebewegen met zijn hoofd. Aan zijn oren is te zien dat hij prettig loopt, dit in tegenstelling tot allerlei andere in de krul getrokken paarden. Een 'ga zo door!' van mij!!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:27

pieps schreef:
Ik vind dat je je handen op een mooie hoogte houdt en volgens mij hoeven je teugels ook niet heel veel korter. Doordat je zelf je handen draagt zet je ze tenminste niet vast en kun je meebewegen met zijn hoofd. Aan zijn oren is te zien dat hij prettig loopt, dit in tegenstelling tot allerlei andere in de krul getrokken paarden. Een 'ga zo door!' van mij!!

Mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:51

En ook ik ben het daar mee eens :j heel fijn om een eerlijk gereden paard te zien :)
Tuurlijk zijn er verbeterpunten, maar 't is een vriendelijk en relaxed beeld :j

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 11:44

Bedankt iedereen voor de tips,opmerkingen en ook voor de leuke reacties!
Ik kan me er zeker in vinden.
Zal vragen of mijn stalgenootje over een tijdje weer foto's wil maken. :D

Vanmiddag weer een lesje en ik heb er zin in! Heerlijk weer 8-)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:11

Hey daar hebben we bariton, Ik vind je handen ook niet storend.. Let er wel op dat je ze gelijk houdt, Niet ene hand hoger dan de andere.

Is Bariton nog steeds van Rob of nu van jou?

xAronx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:04

Ik vind je handen ook niet echt storend. Ik zie juist een mooi beeld. Er zijn inderdaad ook wel wat verbeterpunten maar dat heeft iedereen wel denk ik. Nee, ik vind het beeld totaal niet storend! Veel succes veder!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 20:52

@ Bonny, Bariton is niet meer van Rob maar ik krijg wel iedere week les van hem en hij gaat ook bijna altijd mee op wedstrijd. wel heel fijn! Ik zag jou ook op de startlijst staan als ik nog L2 geweest had ik waarschijnlijk met jou gereden wat grappig!

Wat zijn jullie allemaal aardig trouwens. :oo

Vandaag les gehad. Ging helaas niet zo heel goed. Had woensdag veel fijner gereden. Hooop dat het morgenavond beter gaat. Dan hebben we wedstrijd.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:09

Wat een leuk paard, ik heb zelf een junior x dutchboy en zie wel gelijkenissen.

Het valt me net als de andere op dat je inderdaad wat je handen optild en hij er daardoor niet helemaal doorheen lijkt te komen.
Succes met je M1 debuut.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:41

Ziet er goed uit, ik sluit me aan bij bovenstaande punten. Verder nog een puntje: af en toe ben je naar muntjes aan het zoeken. Probeer te kijken waar je heen gaat, al is dat natuurlijk lastig met zo'n mooi dier onder je kont :o

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 05:50

Ik sluit me ook aan bij bovenstaande. Ik vind je handen niet storend, zolang je ze zelf draagt.
Hij lijkt er geen last van te hebben. Beter dan dat je je handen laag houdt, maar ze wel vastzet. :)
Zeker starten! Doe zo voort :)

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 15:06

Bedankt nog voor de reacties. Over de muntjes klopt inderdaad hahaha ik keek iedere keer of hij niet te veel op de voorhand liep. Wel grappig dat ik naar beneden kijk maar alleen met mijn ogen haha.

Willen jullie nog even lachen? Debuut ging goed, niet perfect maarach het was de 1e keer.
2x 179!!!! Dus op 1 punt na geen winst!!!! -O-

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:24

Oh jammer! Maar toch heel goed gedaan! :)
En dat winstpuntje komt volgende keer dan wel! :j

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:43

Ziet er heel goed uit! Blij paard en je hebt een mooie houding. Ik zie alleen dat je ietsjes naar rechts zit. Kan ook gewoon het moment zijn, maar probeer er op te letten. Verder vind ik het er echt super uitzien :)

Fendt936

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:09

ziet er ontsapnnen uit, het enige wat me opviel is dat je paard het hoofd soms wat kantelt. maar verder hebben jij en je paard een mooie houding.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 08:26

Klopt wat je zegt! Toen ik hem net had hoorde ik dit heel vaak en moest ik daar ook echt op letten. Nu doet hij dit af en toe. Maar de tandarts komt ook kijken in April. Ik weet niet wanneer hij voor het laatst is geweest dus wie weet loopt ie dan nog beter daarna!

KimAFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:18

Wauw wat een super leuke uitstraling heeft je paard! Denk aan je handen, die zijn wat hoog.