Nu dat het buiten beter weer is en het stilletjes aan wat warmer word ga ik weer aan de slag met men paardje

Het is al even geleden (oktober) dat we nog gereden hebben dus zijn bespiering en conditie zijn er enorm op achteruit gegaan.
Graag zouden we tips hebben hoe we deze weer rustig en makkelijk kunnen opbouwen.

Ook zou ik graag de pas van mijn dravertje wat willen vergroten. Als we draven (rustig tempo) neemt hij mini stapjes dus moet hij veel te snel gaan dus met strijkproblemen tot gevolg. Gaan we iets versnellen, dat strekt hij als een gek en het zit echt niet goed (gooit echt bene weg zoals je ziet in een hoge kurr).
Dus graag zouden we tips willen voor de conditie en bespiering en ook hoe we zijn drafje kunnen aanpakken

Maar er is 1 belangrijk probleem. We hebben GEEN mogelijkheid tot een bak. We kunnen alleen buitenritjes maken en veel wegen zijn al verhard voor die domme tractors

Ik hoop dat iemand me kan helpen, eventueel pb voor het makkelijk te houden qua schema? of planning

Ik hoop dat iemand me wil en kan helpen

Ik vraag dit omdat ik niet veel verstand heb qua conditie training, de paarden waar ik vroeger op reed waren sportbeesjes dus die konden aardig wat hebben. Ik heb bang dat ik hem misschien te ver drijf, daarom mijn vragen

Groetjes