Ik heb mijn friese paard nu zo'n half jaar. Ben ontzettend gek met hem en volgens mij is dat wel wederzijds

Met rijden gaan we ook lekker vooruit; ontspanning krijgen en houden is het belangrijkste punt en dit lukt steeds beter.
Alleen het doorzitten vind ik nog zo ontzettend moeilijk. Mijn vorige pony was een haflinger en ik reed Z1 met haar, alleen maar doorzitten dus. Zij zat héérlijk, als een huis en ik kon lekker stevig zitten.
Bij mijn nieuwe paard is dat dus een ander verhaal. Alleen al doordat hij 20 cm groter is dan mijn pony en natuurlijk hoger opgooit. Ik kan sowieso alleen een beetje doorzitten als hij langzamer draaft, een normale arbeidsdraf lukt al niet eens. Ik stuiter dan echt..
We zaten/zitten ook een beetje in een vicieuze cirkel: ik ga doorzitten, hij bouwt hierdoor spanning op doordat ik niet fijn kan blijven zitten waardoor hij zijn rug aanspant, hierdoor kan ik nog minder fijn zitten, gaat hij nog gespannender lopen enz.
Hij is nu 4 jaar en we rijden B dressuur, het is dus niet zo dat ik de hele tijd dat ik rij, ga doorzitten natuurlijk
Maar áls ik het dan doe (in totaal misschien een keer 2 hele rondjes) wil ik dat wel op een fijne en ontspannen manier kunnen doen.Iemand fijne doorzit tips? Ik heb zelf het idee dat mijn beugels een tikkie te lang zijn, zou het hieraan kunnen liggen?