Gaan we het redden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Medie

Gaan we het redden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 14:07

Verwijderd
Laatst bijgewerkt door Medie op 19-03-12 14:15, in het totaal 2 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:09

Als je werkelijk een mening wilt van bokkers, dan hebben foto's van December vorig jaar, "toen jullie nog zoekende waren" echt geen zin. Kom dan met recente foto's, op deze oude foto's kan niet beoordeeld worden.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 14:12

.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:16

Dat denk ik wel eigenlijk, als het beest nu veel meer ontspannen loopt door de longe en straks een goed passend zadel krijgt. Voor jou is het paard niet meer onbekend. Ik denk dus dat het wel verschil zal maken.

Maar goed, zelf weten, ik denk dat je dan beter foto's kunt maken en een video ls je met nieuw zadel, alweer even in het zadel zit.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:17

Ben het wel eens met GamblersCup, als je een eerlijke beoordeling wilt hebben zullen we toch echt foto's van de situatie nu moeten hebben.
Overigens zie ik op de oude foto's Lobke achter wel vrij ruim stappen, dat lijkt me redelijk in orde. Maar verder valt er niks over te zeggen zo.
En ik begrijp niet helemaal wat je wilt gaan doen: wat is een vooropleiding voor gehandicapten te paard? Word je dan opgeleid om gehandicapte mensen les te geven, of is het een vooropleiding voor gehandicapte mensen te paard? Als het dat laatste is, welke klasse ga je dan rijden? Dat heeft immers ook wel veel invloed op wat je paard moet kunnen.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 14:18

Klopt.. ga ik doen :) dankjewel.. heb hem ook verwijderd... @ Sofy je hoeft geen klasse te rijden.. paard moet op ongeveer L niveau kunnen lopen zodat hij ook af en toe mee kan naar de opleiding. Het is een vooropleiding, daarna kan je naar de hoofdopleiding.

jodi

Re: Gaan we het redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:27

Als je echt veel rugklachten hebt,zou ik toch misschien zoeken naar een paard wat een soepel drafje heeft en waar je dus minder pijn op lijdt...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:31

Dat heeft ze nu misschien ook, en straks met een goed zadel... mijn Fries was een weldaad voor de rug van mijn instructrice, toen ik een maand het land uit was en zij haar reed. Na het rijden van andere paarden kon ze twee dagen moeilijk lopen, op mijn Friezel kon ze gerust twee uur rijden (zei ze, ik hoop dat Friezel zo lang bespaard is gebleven :D ).
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 19-03-12 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 14:36

Heb ik ook overnagedacht.. Maar hoop toch dat een beter zadel veel voor me doet!! :) (dat moet gewoon!)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:38

Ik had een op maat gemaakt Kieffer dressuurzadel. Zat gewoon geweldig, iedereen die in het zadel plaats nam vond het een ongelofelijk fijn, comfortabel zadel. Ga je een nieuw zadel aanschaffen? Dan gewoon goed uitproberen!

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 14:41

Nee we hebben nu ook een Kieffer zadel op haar liggen. Maar mijn bijrijdster heeft er nooit een zadelmaker naar laten kijken (het is niet haar schuld, ze wist ook niet beter).. Maar de Boom van het kieffer zadel is veel te smal.. en als je haar longeer klappert het zadel gewoon omhoog.. daarbij zit ze vast in haar rug en schouder (1 en 1 is 2) en heb ik ook last van m'n rug als ik haar fanatiek rijd.. (ze kan erg zwaar op de voorhand lopen, ze loopt op zondag voor de kar)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:44

Kieffer super aangepast worden, denk dat een goede zadelmaker het zadel wel weer goed passend krijgt.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 14:49

Is dat zo?? :) Oo ik hoop het echt!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:51

Ik kon voor mijn übervette spekfries gewoon géén goed zadel vinden. Na maandenlang met de zadelmaker (en die kwam dus ook echt met zó veel verschillende zadels aan) gezocht te hebben, kwam ze met de Kieffer aan. Omdat die goed breder gemaakt kon worden. En ja hoor, het was een rib uit mijn lijf maar het zadel lag uiteindelijk als gegoten.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 14:56

Wat een gedoe kan dat zijn he.. een goed passend zadel vinden (wat uberhaupt te betalen is!)
Ik heb zelf wel altijd Kieffer gehad op brede Pony's (welsh cob) Hopelijk kan hij wat met dit zadel en moeten we niet een hele nieuwe aanschaffen. Hopelijk scheelt het veel voor mijn rug, anders weet ik 't ook niet meer..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:00

Een zadelmaker kan ook tweedehands zadels verkopen? Dat scheelt een hoop geld. En ook daarvan kunnen bepaalde merken aangepast worden. Ik kon gewoon zeggen "ik heb een budget van 2000 euro, meer krijg je niet van me, zoek een passend zadel" :D

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 15:00

Ja dat is inderdaad ook een goede tip! :) Fijn trouwens dat je een goed zadel heb gevonden!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:04

Ik was er ook héél blij mee, eindelijk normaal rijden, eindelijk een paard wat ontspannen kon lopen. Alleen heb ik dit paard mét zadel laatst verkocht ivm tijdgebrek, dus ik heb er niet zoveel meer aan :D

Het zadel was zo comfortabel, dat ik veel vragen heb gekregen van mensen die mijn zadel wilden kopen, toen mijn paard verkocht was. Helaas, die zat bij het paard omdat het zo goed past :+

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 15:07

Ja.. wat fijn dat je dat hebt gedaan.. scheelt de nieuwe eigenaar veel gedoe ;)
Ik hoop dat ik ook HET zadel kan vinden.. al is mijn budget niet zo heel ruim dus ik hoop dat hij gewoon iets met dit zadel kan..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:43

Ik zet hier een slotje. De openingspost is verwijderd waardoor het moeilijk is om hier op te reageren. Overigens horen vragen over zadels bij HAR en niet bij RT-P.