Yfke is een net 5 jaar geworden Friese stamboekmerrie (Ulbert × Erik). Ik heb haar zelf ingereden op haar 3e jaar en al vrij snel daarna zijn we wedstrijden gaan rijden, we zijn nu 1 keer L2 gestart en hebben hier 1 winstpunt gehaald. Ik weet nog niet of ik nog verder met haar ga starten omdat we haar eigenlijk binnenkort willen verkopen aangezien ik nog 2 paarden heb die ik ook in de wedstrijden rijd.
Persoonlijk vond ik het filmpje best confronterend, ik zit er echt beroerd op en ik stoor me echt ontzettend aan mijn benen, af en toe zitten er wel goede stukjes tussen, ik heb ook wel wat moeite om haar uit te zitten. Ze moet ook beter aan mijn been komen waardoor ik het soms lastig vind om niet te veel te gaan drijven, hier werken we veel aan in de training thuis. Het wijken en achterwaarts vind ze echt nog heel moeilijk, halthouden gaat steeds beter, in het begin wou ze echt niet stil blijven staan dus ik ben al wel blij met dat ze nu wel blijft staan. Het aanspringen in galop gaat thuis nu al hartstikke goed, hier dus met extra spanning ging dit weer niet helemaal lekker maar we blijven hier aan werken. Ze is nog jong dus ik ben al hartstikke trots dat ze al op dit niveau kan meelopen.
Ik ben benieuwd wat jullie van het commentaar vinden want ik ben het er persoonlijk echt helemaal mee eens. En ja, ze is echt te dik, maar ik weet niet meer wat ik er aan moet doen aangezien ze al vrij intensief gereden wordt en amper krachtvoer krijgt..
Eerst nog even een mooie foto van het losrijden

en is het voor je paard ook makkelijker
Ik vind het er erg netjes uitzien en de tips die worden al gegeven in het filmpje.