Serenia @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ekanbeer

Serenia @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 12:23

Hallo bokkers,
Bij deze stel ik jullie vol trots mijn eerste paard, Serenia (v. Flemmingh), voor. Ze is een KWPN, 12 jaar en bij mij sinds begin januari. Ooit liep ze Z niveau in Nederland, maar onze doelen liggen momenteel niet zo hoog. Graag zou ik dit jaar mijn eerste wedstrijd-ervaring met haar opdoen, hier in België. We zouden op niveau 0 beginnen, aangezien ik zelf nooit op wedstrijd ben geweest. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk te genieten van mijn droom die uitgekomen is.
Onze werkpuntjes:
-onspanning (ook bij mezelf - ik zet nl. snel mijn ondderrug vast)
-mijn tenen -zeker nu ik deze foto's bekijk
- rechtheid

De foto's:

Afbeelding
Instappen
Afbeelding
Afbeelding
Deze geeft wel een mooi beeld vind ik zelf
Afbeelding
idem :)
Afbeelding
Waar gaan mijn benen hier naartoe? :')
Afbeelding
Stilstaan. Het vierkant staan lukt ons min of meer, nu proberen we te werken aan de rechtheid
Afbeelding
Galop
Afbeelding
Wijken (foto was van ver getrokken, dus die heb ik even bewerkt)
Afbeelding
En natuurlijk een dikke knuf op het eind!

Ik heb ook op de rechterhand gereden, maar mijn fotograaf had blijkbaar een voorliefde voor links :P

Commentaar is zeker welkom, mits goed onderbouwd natuurlijk :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:25

mooi paard, daar kun je nog veel van leren!
Ziet er op zich allemaal netjes uit, ik vind dat je soms wel de neiging hebt iets te veel naar achteren te hangen.
Probeer iets rechter op te zitten.
Komt vast goed, succes!

Yaralisa

Re: Serenia @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:38

Ik zie inderdaad ook dat je snel de neiging hebt om achterover te gaan hangen.
Verder vind ik het er goed uitzien.
Ook een mooi paard trouwens! Succes jullie ;)

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:17

Mooie merrie hoor, jammer dat er niet 1 foto recht is getrokken, dan zie je nl. veel meer qua houding, bergop etc.
op de foto waarop je wijkt doet je paard het prima, alleen wijk je voor het rechterbeen, dus moet je je gewicht ook op rechts houden, nu duw je tegen omdat je op links gaat zitten.
Probeer in je algemene rijden je handen meer naar voren te houden, en zelf meer mee te zitten, nu hang je uit balans een beetje te ver naar achteren, oefenen oefenen oefenen, gelukkig heb je een goed paard om veel van te leren :).
Heb je trouwens les?

Ekanbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 11:08

Dank jullie voor de leuke en leerrijke reacties! Het is inderdaad een merrie waar ik véél van kan leren, ook omdat ze bij de vorige eigenaars zeer correct werd aangereden. Ze laat het dus ook wel weten wanneer ik iets fout doe. Toen ik haar de eerste keren reed gaf ik haar niet genoeg teugel vooraan, waardoor ze steeds uit haar galop viel bijvoorbeeld.
Op da rechter zitten zal ik voortaan proberen letten, zou het iets temaken kunnen hebben met het teveel op de ondderrugspieren trekken en teweinig op de buikspieren?
Ik neem ook 1 à 2 maal in de week les. Maar op de foto's nam ik geen les hoor :)

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:07

Wat een leuk aansprekend paard, ik vind dat je goed ontspannen bezig bent. Op je zit zou ik even goed letten als ik jou was want je valt op veel foto's een beetje achterover en dat kan het voorkomen dat je aan je teugels gaat hangen of trekken en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Probeer verder je paard meer bij elkaar te rijden, soms valt ze net wat uit elkaar waardoor het beeld minder mooi is, aangezien het een ex Z paard is kan ze dat wel. Persoonlijk denk ik dat als je de achterhand er mooi onder kunt rijden zodat ze van voren wat meer omhoog komt (berg-op) je een super mooi plaatje hebt.

Primeur11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:57

erg leuk paardje, wat de andere ook al zeggen is dat je mag proberen meer recht op te zitten.
Verder probeer veel overgangen te rijden, waar door de achterhand er meer onder gaat komen.

xAronx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:15

Wouw super mooi paard! Je voeten steken op sommige fotoos inderdaad er uit. Probeer daar gewoon lekker op te letten maar voor de rest rijd je super!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:57

Ik zou bij het wijken iets meer buiging willen zien en meer druk op je rechterbeen je hangt wat naar links maar dat zei freeride ook al :P
Verder iets meer op de achterhand rijden.
Niet te veel met je zit willen drijven meer op je achterwerk zitten, je lijkt wat achterover te hangen maar volgens mij drijf je te veel met je zit :j
EN EEN CAP OP JE HOOFD ~~}>

Maar wat een leuk paard om te zien, je zult er veel van kunnen leren :j