Aan de teugel. (:

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

larissa488

Aan de teugel. (:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 10:42

hoihoi

Ik moet nu mijn bijrijdpony aan de teugel laten lopen van de eigenaar, maar dit lukt me totaal NIET. ;(
Hij krijgt hem wel, met; Teugels strak houden, beetje links rechts knijpen. Nouja.. dit lukt mij niet hoor!

Heeft iemand hier ervaring mee? En weet je dat hoe ik hem zonder geweld aan de teugel laat lopen? (:
Thankss alvast!

Vjestagirl

Re: Aan de teugel. (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:43

Gebruik de zoekfunctie maar eens

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:44

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 10-11-24 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:45

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:47

Sowieso moet dit altijd al vanuit de achterhand komen, maar ehm, je MOET hem aan de teugel rijden?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:49

Ik snap best dat ze hem aan de teugel MOET rijden, paard kan namelijk pas aan de teugel gaan lopen als alles goed is... Helemaal recht, goed vanuit de achterhand, ontspannen...

Kneepjes in de teugel en je teugels strak houden is geen manier van aan de teugel rijden, het is een manier van je paard z'n hoofd naar beneden laten doen.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:51

Denk dat de eigenaar en jij samen eens op les moet gaan, aan de teugel is idd niet de oplossing in de teugels te knijpen en al helemaal niet linksen rechts afwisselend,dat is je paard irriteren in zijn mond en zal hij nooit over de rug gaan lopen en kunnen ontspannen, maar neem les en ga eens wat meer er over lezen,

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:28

larissa488 schreef:
hoihoi

Ik moet nu mijn bijrijdpony aan de teugel laten lopen van de eigenaar, maar dit lukt me totaal NIET. ;(
Hij krijgt hem wel, met; Teugels strak houden, beetje links rechts knijpen. Nouja.. dit lukt mij niet hoor!

Heeft iemand hier ervaring mee? En weet je dat hoe ik hem zonder geweld aan de teugel laat lopen? (:
Thankss alvast!

Dat dikgedrukte klinkt mij niet zo fijn in de oren, dat klinkt voor mij als iemand die met veel teugeldruk het hoofd naar beneden en de nek in de krul dwingt.. Het schuingedrukte klinkt een stuk beter :)

Aan de teugel moet geen doel op zich zijn, het moet een teken zijn van ontspanning en juist gebruik van het lichaam. Ik ben het eens met midgie, les nemen zou waarschijnlijk voor jou en voor de eigenaar goed zijn. Zoek het centrale topic over aan de teugel ook even op, als je je er in verdiept dan begrijp je misschien beter hoe je tot aan de teugel komt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:33

Ik snap dat de eigenaar het paard nageefelijk wil hebben maar zijn eigen manier heeft geen nut, dat is een krul erin en gaan. Dat wordt het paard niet beter van en is enkel voor de mooi, in hoeverre je dat mooi kunt noemen dan. En dat is totaal niet waar het omgaat.
Ontspannen, controle, actief end dat is waar het omgaat.
Ga ook mee met de rest probeer eens wat les te nemen zodat je het op de juiste manier leert en misschien als de eigenaar eens komt kijken gaat het voor hem ook een wereld open.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:33

Oei := .
Links rechts knijpen := ?!

''Aan de teugel'' komt vanuit de achterhand en door de ontspanning :) . Jouw bijrijdpaard kan pas netjes ''aan de teugel'' lopen als hij goed actief en ontspannen is. Dan laten ze de rug ook los. Denk dat jouw bijrijdpaard zijn rug nu wegdrukt. Zo krijg je rugproblemen :)

Laat de eigenaar van de pony dit topic anders even lezen :)

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 11:43

ik heb dat centraletopic even doorgelezen, ben nu een stuk beseffer van wat ''aan de teugel'' nu eigenlijk is! :o ik zou het topic eens laten lezen en binnekort met les even aan me instructrice vragen,
of zij mij hierin wil helpen! :o Is het ook zodat; als je pony ''aan de teugel'' loopt, dat je hem dan ook meer onder controle hebt?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:48

Voor dit veelvoorkomende onderwerp is inderdaad een centraal topic, anders loopt RT snel vol, alleen over aan de teugel ;) Fijn dat je er al wat aan gehad hebt :)