Op 11 juni 2011 heeft Bubbles namelijk haar griffelbeentje gebroken. Na 6 weken stalrust moest ze helaas toch worden geopereerd, en dit bracht een lange revalidatie mee. Al met al kan ik vanaf half januari Bubbles weer serieus oppakken met rijden. Omdat ze zo lang heeft stil gestaan en ik haar niet wou overdonderen rijden we ongeveer 3 a 4 keer per week in de bak en doen tussendoor een bosrit of vrijheidsdressuur.Bubbles pakt het rijden erg goed op vind ik zelf. De rechtergalop blijft een struikelblok (het aanspringen) en haar achterhand nog iets, maar dit gaat steeds beter!
Mijn houding is nog niet je-van-het, en dan wel op deze punten vooral:
Doorzitten: Bubbles gooit hoog op, waardoor ik lastig kan doorzitten op haar. Dit gaat dan ook alleen goed op de momenten dat ze ontspannen loopt. Wanneer ze gaat aanspannen ga ik stuiteren. De momenten dat het goed gaat krijg ik echter een soort knik in m'n heupen waardoor ik een soort stoelzit krijg.
Mijn handen: Deze hou ik te veel bij me. Tijdens het rijden heb ik dit gevoel niet maar op de foto's zie ik dit wel duidelijk terug. Puntje om mee te nemen voor de volgende keer met rijden, om mijn teugels korter te pakken en m'n handen verder naar voren te steken.
Naar voren zitten: Ik heb eigenlijk altijd al te ver naar voren gezeten. Sinds er afgelopen week foto's waren gemaakt ben ik hier extreem op gaan letten. De momenten waarop ik denk dat ik naar achter val, zit ik goed. Echter moet ik in de galop opletten dat ik achterover blijf zitten en m'n rug niet te hol trek.
De foto's zijn over 2 dagen gemaakt.
Ik sta open voor alle feedback en tips, en zal dit ook zeker in mijn rijden meenemen.
Ik les om de week met Bubbles

Dag 1:
1. Instappen met een lang teugeltje

2. Indraven

3. Even een stukje galopperen om warm te worden

4. Beginnen met oppakken

5. Galop rechtsom. Hier is goed te zien dat ik m'n handen teveel bij me hou en te veel naar voren zit

6. Galop linksom. Zelfde verhaal als vorige foto

7. Drafje. Weer mijn handen, en ik moet meer naar voren kijken

Dag 2:
8. Draven. Hier waren we net bezig, en vooral dan zie je dat ik nog erg m'n schouders laat hangen en naar voren zit

9. Draven. Dit vind ik een fijn beeld, is qua lopen niet helemaal het goede moment.

10. Ook dit vind ik een fijn beeld geven.

11. Omdat we hier niet alleen voor de goede foto's zijn.. Een typisch gevalletje van Bubbles die spanning opbouwt. Ik blijf haar hier teveel vasthouden waardoor ze haar achterhand weer even kwijt is

12. Galop rechtsom. Ik zit hier erg hol met m'n rug, m'n handen vallen mij mee.

13. Galop linksom. Iets teveel spanning, Bubbles laat niet helemaal los

14. Galop linksom. Dit vind ik zelf wel een fijn beeld

15. Tot slot nog een draffoto. Hier zit ik door, en zie je goed dat ik mijn rug weer hol trek.

Bedankt voor het kijken, een reactie zou fijn zijn!

Als je je bekken iets bijdraait zul je denk ik al heel veel verschil in je houding zien.