Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dressuur518 schreef:ze loopt ook wel wat langzaam en zelf vindt ik ook dat ik haar met de hand veel tegen hou zou het misschien helpen haar goed voorwaarts te rijden en dan tegen de hand aan te rijden idd? ( ik wordt dan wel gauw te sterk met mn hand om te voor komen dat ze gaat schudden)
hoopt een beetje duidelijk omschreven te hebben hihi!
btw. het is best vervelend want het voelt als of ze bij iedere pas haar hoofd een stukje naar benenden doet en weer omhoog en bij iedere pas wordt dat echt vervelend

Joolien schreef:Als hij het eerst niet deed kan het ook zijn dat er een ongemak is. Kan het zadel zijn, jij kan de hulpen niet goed geven of ze heeft andere ongemakken.
Yamcha schreef:Denk dat je misschien opnieuw moet leren om je paard correct te rijden, want het klinkt alsof hier van alles mis gaat. Misschien je eerst eens inlezen in wat nageeflijkheid eigenlijk is, want ik heb het idee dat je daar alleen over hebt gehoord van je lesgever, en.wss houdt het bij jullie in: vasthouden van voren, tot paard inknikt........ nou, dát is iig geen nageeflijkheid.