Passoa Valentine aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaatjuhh

Passoa Valentine aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 13:21

Ik heb hier volgensmij nog nooit wat gepost dus ben nieuw:P

Passoa is momenteel niet echt in topconditie want over 4 weken is ze uitgerekend.
Passoa is een 10 jarige merrie die ik nu 6 jaar rij. Ze is groepsleider dus best een pittig ding maar dat houdt het leuk

Even een paspoortje:

Passoa Valentine
Aquamarin x Dream of Glory x Pakt
Oldenburger
Merrie
10 jaar
1.70
Druipkol , klein snebje en wit voetje

Watch and Enjoy.

1.
Afbeelding
En of haar pens al dik is.

2.
Afbeelding
Voor me kijken.

3.
Afbeelding
Jammer van de hooiruif.

4.
Afbeelding
Vriend kan niet fotograveren en ik moet denk ik me beugels 1 langer hebben , misschien ga ik dan rechter op zitten.

5.
Afbeelding
Wat een lekker nekkie.

6.
Afbeelding
Poepbroeken houding.

Filmpje
View My Video

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:25

Als ze over 4 weken uitgerekend is vind ik het niet eerlijk voor je paard dat je haar nog zo intensief gaat berijden. Dat ten eerste.
Verder is dit zadel volgens mij veel te klein. Je zit helemaal achterop de lepel.
En let op je handen, je laat ze te veel op het zadel rusten. Je moet je handen meer gaan dragen.
En zoals je zelf al zegt zou ik de beugels 1 of zelfs wel 2 gaten langer doen.

Succes!
Laatst bijgewerkt door Karin92 op 11-03-12 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 13:27

Karin_Mylo schreef:
Als ze over 4 weken uitgerekend is vind ik het niet eerlijk voor je paard dat je haar nog zo intensief gaat berijden. Dat ten eerste.
Verder is dit zadel volgens mij veel te klein. Je zit helemaal achterop de lepel.
En let op je handen, je laat ze te veel op het zadel rusten. Je moet je handen meer gaan dragen.
En zoals je zelf al zegt zou ik de beugels 1 of zelfs wel 2 gaten langer doen.

Succes!

Intensief?:P 1 keer in de week nog een kwartiertje hobbelen is niet intensief. Nee zadel past normaal wel , ik ga automatisch te ver naar achteren zitten baal daar van misschien wordt dat beter als ik mijn beugels langer heb. Ga wel vaker nadenken en dan beter voorin zitten. Met mijn handen ben ik me bewust , ik reed haar maand terug nog op een ander bit dus ben best blij met dit resultaat. MIjn eigen kritiek is ook rechter op zitten , voor me uit kijken , handen hoger meer dragen , en beter in het zadel gaan zitten.
Laatst bijgewerkt door tanjaatjuhh op 11-03-12 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ineminne96

Re: Passoa Valentine aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:29

Ik zou je beugels niét langer doen, ze lijken al erg lang.
verder zou ik echt fier en rechtop gaan zitten, het lijkt dat je wat onderuitgezakt zit.
Ook mogen je handen een heel stuk hoger en naar voor!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:07

Je zit inderdaad erg onderuit gezakt. Ik vind je beugels juist te lang! Verder loopt ze op de eerste foto's veel te veel met haar hoofd in de krul. Probeer haar lang en laag te rijden.

Je kunt best nog rijden vie weken voordat het veulen komt hoor, als je maar niet te intensief rijdt!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:20

Je beugels hoeven inderdaad zeker niet langer, want dan kun je denk ik amper meer lichtrijden. Ik zet ook wel enige vraagtekens bij het rijden van een merrie die over een maand is uitgerekend.. Maargoed dat is je eigen keus ;) En het zadel is echt wel degelijk te klein. Dat kun je op de eerste foto goed zien, je zit helemaal achterop de lepel en het zweetblad is veel te klein voor je been..
Verder wel een leuk paardje!

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:34

Je rijdt haar heel erg in de krul heb ik het idee, handen ontspannen en lichter contact hebben. Verder heeft het niet te maken met achterin het zadel zitten, maar met je stoelzit, je hak-heup-schouder moeten op een lijn zitten, jouw benen zitten net zoals je op een stoel zit, je onderbenen moeten veeel verder naar achteren, dit gaat eerst echt heel erg veel spierpijn geven, maar je merkt vanzelf dat je beter gaat zitten en het paard beter gaat lopen. Verder leuke combi en veel plezier met het veulentje :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:21

Als je nog niet goed kan doorzitten, doe het dan ook gewoon niet. Nu hang je ontzettend in de mond van je paard omdat je anders geen balans hebt, en dat is gewoon niet eerlijk tegenover je paard.
Verder ga ik niks zeggen over je zadel enz, daar is genoeg over gezegt. Wel vind ik het een ontzettend leuke pony, wees er maar zuinig op :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:41

Het rijden van een dragende merrie is niks mis mee, maar je moet er wel rekening mee houden dat ze niet meer zo buigzaam is. Je vraagt op de foto's iets te veel van haar in mijn ogen. Ook het doorzitten in jouw houding is niet echt prettig voor haar, daardoor wordt ze ook zo strak. Jouw handen liggen op je schoot zowat, maak je teugels wat korter en steek je handen meer naar voren om zodoende een betere/soepelere verbinding met voor te kunnen krijgen.

Je beugels kun je beter korter maken, je steekt nu je voeten/onderbenen flink af naar voren en daardoor raak je uit balans en kom je dus ook automatisch achterin het zadel terecht. Je beugels een gat korter maken en je voeten verder achter je dragen (test: 2 keer staan 1x zitten!) zal zorgen voor meer balans.

Kijk ook wat meer om je heen, ga wat trotser zitten. Je zit nu ook erg onderuit gezakt op je paard.
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 12-03-12 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:44

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van HAW verwijderd.

rikki94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:47

Leuk paardje hoor!
Misschien je beugels 1 gaatje korter?

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:13

Heej, leuk paardje om te zien,
Als je rustig aan doet met rijden (zoals je zegt dat je doet) is het, vind ik niet zo erg.

We vind ik het een beetje appart dat je gaat doorzitten tewijl ze niet eens dr passen afmaakt.
Probeer eerst de achterhand eronder te werken en dan pas te gaan doorzitten. (zal ook een stuk beter zitten)

Verder is alles al gezegd over je zadel beugels enz.

Succes en veel plezier met het veulen..

xAronx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:04

rikki94 schreef:
Leuk paardje hoor!
Misschien je beugels 1 gaatje korter?

Ik denk ook niet dat de beugels korter moeten. Ik denk dat der beugels opzich wel goed zitten maar ze moet gewoon proberen wat meer rechtop te gaan zitten. Dan zal het beeld er ook wel wat fijner uitzien.

Voor de rest hoop ik dat er een kern gezond veulen uit komt!

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:25

Naar voren kijken en inderdaad je schouders naar echter en rechtop gaan zitten, het geeft zo een vrij vervelend beeld. Verder snap ik het persoonlijk niet als mensen op een hoogdrachtige merrie gaan rijden, wil je nou rijden of een veulentje fokken? Ik zou een merrie die over 4 maanden is uitgerekend lekker verwennen en wandelen o.i.d..

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 18:33

Ze doet 1 keer in de week een kwartiertje hobbelen , dus zoveel doet madam niet , verder knuffel en borstel ik haar veel en ligt ze de hele dag met die bolle buik in het zonnetje te bakken , nu heeft ze een maand tot 1,5 maand rust zodat ze alle tijd heeft. Beugels ga ik na het veulenen wat korter doen , vind ze zelf ook best lang. Schouders heb ik erge problemen mee gehad ben herstellende. Achterbeen ga je nu niet teveel activeren op het moment , zit pens in de weg:P

Oja doorzitten was alleen voor de foto's anders krijg je van die sta foto's vind ik niet zo mooi. Ik wist niet dat ze hem toen op filmen had staan

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:50

Probeer niet telkens naar beneden te kijken, dan ga je zitten als een zoutzak.(niet aanvallend bedoelt maar als tip :P) Als je naar voren (iets omhoog) kijkt en gaat dit vanzelf beter. Verder vind ik je zadel echt te klein ogen. Je moet in het midden van het zadel zitten, rug recht en bekken kantelen. probeer dit eens.
Wat leuk dat je over een paar weken een veulentje verwacht ;) Succes verder

Dreamdust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:16

Ik ben het eens met bovenstaande reacties.. Je zadel oogt veel te klein en probeer wat meer aan he houding te werken :) naar mijn idee zit je er niet echt ontspannen op. Ik zal wel wat meer ontspanning willen zien, of gewoon lekker rust geven die merrie. Probeer rechtop te gaan zitten, je te ontspannen en voor je te kijken. Misschien een idee om lessen te volgen wanneer je haar weer op kunt pakken?

Ik wens een voorspoedige bevalling van het veulen toe ! :D

klicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:27

Inderdaad, je kan nog gerust rijden op een drachtige merrie, mits het niet te intensief is.
Heb zelf ook nog op de dag dat het veulen van mijn pony kwam er nog op gereden, en het kan geen kwaad!