midgie schreef:Ik zou les nemen in los en grond werk dat het paard je omver loopt is ook niet normaal, maar dat is ook je eigen fout, vraag me dus af hoe het rijden in de bak gaat want als je het paard op de grond al niet onder controle hebt zal dat in het zadel ook echt niet het geval zijn ook niet in de bak, dus naar buiten gaan zou ik dan ook echt nooit aanraden, leer rijden en omgaan met paarden dan ben je al een stukje op de goeie weg, neem geen instructrice die jou les geeft in rijden, maar een die ook van het grondwerk af weet want de meeste instructrice die alleen les geven in rijden kunnen (Sorry) vaak ook geen paard op de grond goed leiding geven, een paard aan het bit leiden is ook nooit goed , je hebt namelijk alleen zijn onderkaak in je handen als hij dan gaat flippen maak je het alleen erger door te veel druk , vraag me ook af hoe je het paard vast houd , zeker de twee teugels vast onder de kin, dat leer je op een manege en is ook erg fout , zo leid je geen paard, maar wat er al eerder is gezegt neem les, want hier op bokt leer je niet rijden, en trucjes bestaan niet maar een duidelijke leider kun je worden, al hoe wel als je angst hebt niet, du sbij angst overwin dat eerst anders is het ook niet eerlijk tegenover het paard,
maar hij doet dit alleen buiten, nooit in de bak (dat is juist het rare!)
en ik neem hem alleen met het bit om hem naar buiten te gaan en om te rijden, voor de rest heeft hij een halster aan.