Bella @work HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naaoommii

Bella @work HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 09:18

Hee allemaal,

Ik heb sinds december 2011 een nieuw bijrijpaard er bij gekregen. Ik ben hier super blij mee aangezien ik te groot werd voor mijn vorige moest ik toch zelf de beslissing nemen dat ik met haar moest stoppen. Afentoe kom ik daar nog maar rijden word hem niet.

Waar ik zelf nog aan moet werken is naar voren kijken en niet naar het paard, me benen en mijn handen. Dus ik sta open voor tips ect. Ik les niet meer wil binnen kort aan privé les beginnen. En ja mensen het zadel is eigenlijk te klein voor mij
Wat info
Bella
Merrie
6 Jaar
E-pony
Konik x Fries
Nog niet officieel en onderling gestart. Het plan is om onderling beginnen midden/eind dit jaar.

'01
Afbeelding

'02
Afbeelding

'03
Afbeelding

'04
Afbeelding

'05
Afbeelding

'06
Afbeelding

'07
Afbeelding

'08 Poging tot wijken
Afbeelding

'09 Idem..
Afbeelding

'10
Afbeelding

'11
Afbeelding

'12
Afbeelding

'13
Afbeelding

Wees lief! Groetjes Naomi :)

Rennie89

Re: Bella @work HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:24

erg leuk diertje, dacht eerst aan een fjord x fries kruising, want die zien er ook soms zo uit, maar konik is ook gaaf :P Verder vind ik je netjes zitten en je hebt het paard leuk aan het lopen :j

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:26

Wat een prachtige combinatie vormen jullie zeg!

Voor mijn gevoel mag je wel wat langer zitten (beugels 2 gaatjes langer?) , volgens mij zit je dan nog netter.
Succes met je wedstrijden!

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 09:28

Bedankt :)

@EngeltjeS Ik zit volgens mijn gevoel al erg lang beugels ik verlies nog redelijk vaak me beugels en kunnen ook trouwens niet langer dan moeten andere riemen er aan. :)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:31

Volgens mij zijn de beugels keurig op lengte, maar zoals je zelf al aangaf in de op is het zadel te klein voor je.

Probeer er bij het wijken op te letten dat je haar goed begrensd met de buitendeuren en met de binnendeuren slechts heel licht stelling vraagt.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:33

je beugels mogen wel wat langer. Kan je goed zien aan foto 3, je knie steekt voorbij je zadel. Dan kom je ook gelijk iets meer in het midden van het zadel te zitten :)
Vind het wel een hele geinige kruising!
Let vooral op je polsen, deze knik je heel raar door. Daar ga je met de tijd last van krijgen. Netjes rechtop en je vuisten iets naar binnen draaien, zo blijf je ook los in je handen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:33

je lijkt inderdaad op de lepel te zitten, beugels zitten gewoon prima :j Maar een groter zadel is denk ik wel nodig, dit zal ook niet fijn voo het paard zijn :)

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:41

ik vind je alleen op foto 1 netjes zitten sorry.

Op de rest van de foto's vindt ik je een beetje stijfjes ogen,probeer wat meer te ontspannen en rechtop (vooruit) te gaan zitten.

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:42

leuk! ik vind dat je netjes zit idd op het naar beneden kijken na maar ik denk dat je al een betere houding al aannemen waneer je een groter zadel hebt.
succes

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:38

Als je je beugels langer doet, past het zadel je ook gelijk stukken beter. Je zit nu in stoel zit, mede door de korte beugels en daardoor kom je nog meer op de lepel. Succes!

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:46

Wat een leuke combinatie zijn jullie!

Commentaar over het zadel is al gegeven.
Wat mij verder opvalt is dat je je polsen in een 'rare' knik houd. Probeer je handen en polsen netjes recht(op) te houden. Verder goed werken aan ontspanning en wat meer stelling en buiging & dan komt het helemaal goed met jullie!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:54

Gaaf dier zeg!
Volgens mij best wel sterk! maar jullie zijn een mooie combi!

Alyss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:00

Mooi paard! :)
Ik zou alleen wel op je handen letten, je maakt nu een soort knik met je pols.

blubjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:01

ik denk dat als je je schouders meer naar achteren probeert te houden, dat je ook veel minder naar beneden kunt kijken. en je zou eens kunnen proberen om even je beugels uit te doen, dan kun je direct voelen of je beter in het zadel komt of dat het zadel inderdaad te klein voor je is.
ow enne, het is een super mooie pony!

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 15:23

Hartstikke bedankt iedereen!!

Ik zal eens proberen om zonder beugels te kijken of het beter zit. Zoja moet ik er andere stijgbeugel riemen er aan doen want mijn beugels kunnen niet langer.

Galopje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:53

Wat me gelijk opvalt is het zadel echt niet geschikt is voor jou, je zit met je benen over de wrongen heen en het zadel lijkt veel te klein (je zit helemaal achterop het zitvlak). Dit is niet bevordelijk voor je houding. Ook mogen je beugels nog een gaatje langer. Jullie zijn een leuke combinatie en met het juiste zadel gaat het rijden vast nog beter! Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:46

Ik vind je nog al streng aan de voorkant. Je probeert je pony mooi aan de teugel te laten lopen maar zo is dat niet de bedoeling. Activeer je pony van achter en zorg voor een zachte aanleuning aan de voorkant. Nu is hij veel te strak aan de voorkant, vind ik je vrij streng in je hand en gebeurd er in de achterhand helemaal niks. Eerst lengte en ontspanning, voorwaarts neerwaarts zodat de pony ontspannen word in de rug, dan pas verder gaan werken.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 17:31

Bedankt iedereen voor de tips!

Ik was die dag redelijk streng voor geef ik toe. Maar mocht ik haar iets losser zijn liep ze gelijk onder mij weg en heb ik amper controle. Het is daarom zeker niet mijn bedoeling geweest om haar aan de teugel te krijgen dit was ook de eerste x dat zij in die bak reed en nieuwe omgevingen voor haar zijn altijd anders dan de vertrouwde binnen bak. Sommige dagen gaat het top sommige dagen gaat het slecht dit was dan ook meer zo'n slechte dag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:32

Naaoommii schreef:

Ik was die dag redelijk streng voor geef ik toe. Maar mocht ik haar iets losser zijn liep ze gelijk onder mij weg en heb ik amper controle. Het is daarom zeker niet mijn bedoeling geweest om haar aan de teugel te krijgen dit was ook de eerste x dat zij in die bak reed en nieuwe omgevingen voor haar zijn altijd anders dan de vertrouwde binnen bak. Sommige dagen gaat het top sommige dagen gaat het slecht dit was dan ook meer zo'n slechte dag

Probeer dan te werken aan je zithulp. Zodat je minder aan de voorkant hoeft te zitten. Dan krijg je makkelijker ontspanning dan dat je constant met de handrem erop rijdt.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 17:46

Joolien schreef:
Naaoommii schreef:

Probeer dan te werken aan je zithulp. Zodat je minder aan de voorkant hoeft te zitten. Dan krijg je makkelijker ontspanning dan dat je constant met de handrem erop rijdt.

Ik zal hier zeker aan gaan werken!

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:22

Ik spot pianohandjes. Probeer je handen rechtop te houden en je polsen niet in te knikken.
de rest is al gezegd :) Vind het een enorm leuk paardje, succes.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:29

aparte combinatie, konik X fries, vind het wel een leuk beestje.
ik stoor me alleen echt aan je zadel, volgensmij moet dat iets verder naar achteren liggen. het zadel moet achter haar schouder liggen, dus achter die bult, en niet daar op.
en denk met het wijken ook aan je binnenhand naar binnen.
succes er mee