Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

NiKip schreef:Ik heb net het filmpje uit je onderschrift gekeken.
Ik zie dat je verzorgpaard graag wil ontspannen, maar ongelofelijk gevoelig is voor degene die op haar zit
Wanneer jij iets onrustig bent met je handen zie ik dat gelijk in haar terug.
Ik denk inderdaad dat les nemen voor jullie de beste oplossing is. Mocht het niet werken met je huidige instructrice, zou ik je ook wel een les willen geven
Wat misschien slim is om te doen is wat grondwerk voor het rijden. Dan kan je een paar vertrouwens oefeningen doen en kom jij ook al gelijk in de juiste stemming voor het rijden! Ik weet niet of je al bekent bent met grondwerk?
Alyss_ schreef:Je zegt ook dat ze bang is voor dingen die naast de bak liggen, zou het misschien helpen om haar een keer los te laten in de bak of haar aan de hand mee te nemen naar die dingen toe? Zodat ze kan zien wat het is (en dat het eigenlijk helemaal niet eng is)
Angela schreef:Ik denk dat dit paard een zeer ervaren ruiter nodig heeft, die exact weet wat te doen op welk moment. Dit paard loopt finaal door je hulpen heen, en wordt pas braaf als het zelf bek-af is. Dat is niet de juiste manier. En ik denk (gezien je hier een topic opent) dat je zelf niet voldoende ervaring hebt om dit op/aan te pakken.
Nu is het niet je eigen paard, maar ik zou de eigenaar adviseren om het paard opnieuw te laten inrijden door een prof, zodat het paard snapt wat je wilt en vertrouwen krijgt in degene op haar rug.