Al een lange tijd loop ik tegen dit probleem aan te hikken en het lijkt niet minder te worden.
Mijn paard is een ontzettend lief en leuk dier, maar ze is heel angstig. Aan de rand van onze bak hebben we riet staan, daar is ze 9 van de 10 heel erg bang voor. Ze wordt dan heel rennerig en je voelt de spanning.
Op buitenrit is het helemaal een hel, ze schrikt soms zo extreem dat ik er moeite voor moet doen om erop te blijven zitten. Ze schrikt vooral van 'plotselinge' dingen. Dus een kat in de bossen, vogels, ze heeft het ook met rare boompjes, plastic zakken etc.
Op vreemd terrein heeft ze er ook last van, ze wordt dan vooral heel rennerig en gaat zoals ik al eerder gezegd had, gespannen rond lopen. Het komt geregeld voor dat ze dan met diarree terug op de trailer staat, vind het zo sneu.
Mijn vraag is dus, hoe los ik dit op? Moet ik boos worden? Negeren? Ik word er een beetje moedeloos van, een ontspannen buitenrit is gewoon onmogelijk en moet altijd me hart vasthouden of er toch niet ergens een paarse plant staat, omdat dat ontzettend eng is.
Alvast bedankt

dat is even wennen en klaar