Een maand geleden was het zo ver, ik ging EINDELIJK met Dubai, een 7-jarig arabierenruintje naar zijn allereerste jumping. Ondanks alle vooroordelen dat arabieren niet kunnen springen, springt dit arabiertje SUPER goed en het belangrijkste, SUPER graag!
Thuis springt Dubai 1m10, zonder enige moeite. Maar natuurlijk de eerste wedstrijd gewoon op 50 - 60 cm...
Eerste keer op vreemd terrein, eerste keer in een binnenpiste, én het grootste probleem, Dubai op de trailer? Vergeet da maar. Dus, oefenen oefenen oefenen om op de trailer te gaan, hij ging er de dag zelf binnen de 5 minuten op
Fjoew, eerste probleem opgelost. Komen aan op wedstrijdterrein, begin op te zadelen en natuurlijk, het moest mij maar weer overkomen ... Martingal vergeten! Nja, dan maar zonder! Inrijden, en wauuuuwieee, Dubai gedraagt zich als een voorbeeldig paardenbeest! Loopt aan de teugel, springt zeker een halve meter over de hindernissen en is niet bepaald kijkerig. Dan, het grote moment... Het parcours ... Wonder boven wonder, foutloos en hij deed alsof hij nooit iets anders gedaan had! (Langs de zijkant in de inrijpiste hoorde ik enkele mensen zeggen "een arabier die springt pfuh" en vieze blikken ... Maar, springt goed, kort draaibaar, snel. Meneertje wint de wedstrijd! De eerste, en vast niet de laatste. En hoe gaan we de prijs ophalen? Zonder zadel, want had niet verwacht de prijsuitreiking mee te doen. Alle vooroordelen van arabieren worden hier weer eens tegen gegaan! (PS; het was een oefenjumping, maar toch ... Ik ben fier op hem!)Hier het filmpje van het parcours:
http://www.youtube.com/watch?v=8jpmY65FQKg

.
ga zo door!