Sinds eind november ben ik een combinatie met deze leuke merrie. We zijn fanatiek aan het trainen maar helaas zit het niet echt mee met de wedstrijdplanning
er zijn onderhand 2 wedstrijden afgelast (1x door de sneeuw en nu door Rhino) maar we laten de pret niet drukken en trainen vrolijk verder voor de volgende wedstrijden
we zijn ondertussen 3x op wedstrijd verschenen en hebben 5 winstpunten en heel wat prijzen al binnen gesleept dus ik mag niet klagen
Unique is een echte merrie, je moet haar niet pissig maken maar daar tegenover staat dan ook wel dat ze fijn werkwillig is en echt haar best doet. Ze is een hele periode met een heel strak contact gereden (ook veel met slof) en het was in het begin dan ook heel erg zoeken hoe ik haar fijn moest krijgen. Hoe strakker ik zelf ben in mijn handen, hoe strakker zij word, maar als ik haar te los laat gaat ze met haar hoofd schudden omdat ze geen contact heeft. Moet zeggen, het gaat nu aardig goed en heb haar ook in draf steeds meer stukken fijn erdoorheen. Stap en galop is geen probleem maar draf is voor ons beide wat lastiger.
Ter vergelijking ons vorige topic: [RT-HAW] Unique @ B debuut
Waar we op dit moment aan werken:
- Lossigheid van voren, fijne aanleuning waarbij ze los is in de kaak
- Mijn handen zijn soms nog ongelijk (rechter hoger) en hier moet ik echt op letten
- Activiteit van achter zonder dat ze zich van voor sterk maakt
- Schakelen en sterker maken
- Teugels korter en handen naar voren
De zijgangen gaan super fijn dus ik denk dat ik niet heel lang in de B ga blijven hangen als we de benodigde punten bij elkaar hebben gereden. Tips zijn altijd welkom, graag met onderbouwing
Ik heb weinig foto's van het losrijden, het is vrijwel allemaal van toen ik haar echt opgepakt had. In training rij ik haar niet zo vaak zo hoog ingesteld als hier maar dat was nu puur voor de foto's. Normaal rij hier wat meer lengte in de hals en iets lager en af en toe pak ik haar aan het einde even zo op.
Genoeg gepraat, de foto's

1. Losstappen, even checken of er wel foto's gemaakt worden

2. Beetje voltes draven en nog iets lager ingesteld

3. Op de diagonaal een paar passen verruimen

4. Fijn beheerst galopje

5. Close up van verruimen, moet het contact niet verliezen maar ben blij dat ze zich niet sterk maakt hier.

6. Na het verruimen weer netjes terugrijden

7. Pasje wijken, ver moeten inzoomen dus beetje onduidelijk

8. Teugels te lang, wel fijn beenwerk

9. Achterhand goed aan het werk zetten
rechterhand hier duidelijik hoger
10. Andere kant op in galop, moet echt mn teugels iets korter nemen en handen mooi naast elkaar dragen

11. Volte opdraaien

12. Teugels korter en handen dragen, hier zit ze net op het randje van wel/niet sterk maken

13. Blij met dit beeld

14. Tegenwoordig gaan we ook altijd eventjes zo door de bak, of in draf of in galop. Dit is voor mijzelf, om mijn houding en balans te verbeteren en het is ook nog best leuk haha. Af en toe heeft ze het alleen door en neemt ze de benen dus dan is het snel handelen

15. Na het rijden nog even samen lachen naar de camera

Ik heb ook nog wat korte filmpjes, zodra die geupload zijn zal ik die ook nog even plaatsen

Reactie zou leuk zijn!
).
Al een vooruitgang met vorige topics wat ik heb gezien van je