tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

btjeetje

tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 15:54

Hoihoi,
ik heb over een weekje F5 wedstrijd op onze fnrs manege, ik rijd daar nu bijna een jaar en heb daarvoor 6 jaar op een andere manege gereden waar maar 1 wedstrijdje per jaar was en waar mij blijkbaar alles verkeerd is aangeleerd. beginners en gevorderden zitten bij elkaar met ong. 10 mensen in een groep en dan galoppeer je maar 1 zijde ofzo en toen zeiden ze ook dat je in de galop helemaal moet meebewegen enzo :s en nog meer van die dingen (je reed ook alleen maar op pony's) en toen ging ik op deze manege en wow wat was dat anders, wel heel fijn maar moest echt werken aan me houding dat is nu wel beter maar bij wedstrijden heb ik nooit meer dan een zesje. Heeft iemand tips daarvoor? Ik moet nu ook op een lastig paard rijden die de hele tijd je voorover trekt iemand daar ook een tip voor? alvast bedankt!
groetjes!

o0loveFly0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:59

Ik heb het boek bewust paardrijden van de academy bartels gelezen en dat heeft me erg geholpen. Zij stellen dat als je paard onder je vandaan zou verdwijnen je dan met je voeten op de grond moeten kunnen landen. Dit klinkt ingewikkeld maar hun methode is eigenlijk heel simpel: je hoofd, schouders benen en voeten moeten in één lijn met elkaar zijn.

btjeetje

Re: tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 16:02

lijkt me idd een handig boek :) mijn instructeur zegt wel eens dat ik niet achterover moet gaan zitten, terwijl ik het gevoel heb dat ik gewoon kaarsrecht zit ;c

Aieshja

Re: tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:10

Rechtop gaan zitten, jezelf niet sterk maken (Dus geen reden geven om te gaan trekken) en vooral niet terugtrekken maar voorwaarts met je been houden.