Het rijden weer oppakken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMaud

Het rijden weer oppakken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:21

Hoi,

Ik ben sinds de zomervakantie gestopt met het rijden van mijn pony, omdat ik het heel druk had met school en andere dingen waar toen mijn interesse naar uitging haha. Soms reed ik nog wel, maar dan alleen een beetje stappen of een buitenritje. Nou, ik had er natuurlijk heel veel spijt van enzo dat ik ben gestopt met rijden. Want ik miste het echt, en mijn pony staat ook maar in de wei zich in een beetje dik te eten en niet veel beweging te krijgen, dat is ook zo sneu.

Maar nu wil ik het rijden weer op gaan pakken. Alleen ik heb geen idee waarmee ik zou moeten beginnen? Het liefst zou ik er gewoon opspringen en weer gaan rijden zoals ik vorig jaar ook deed (dus iedere dag). Maar dat gaat natuurlijk niet, want mijn pony heeft bijna geen conditie.. Maar zou ik dan moeten beginnen met bv. 2 keer in de week rijden, en dan alleen maar stappen? Of is dat al te veel? Longeren gaat trouwens niet, want dan heb ik nog iemand nodig die me helpt, en me ouders moeten vaak werken enz.

Groetjes Maud!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:31

Je kan beter beginnen met vaker korte periodes rijden dan af en toe lang of intensief. Zowel voor de pony als voor jouw spieren beter. Zowel de conditie als de spieren moeten weer getraind worden.
Ik zou beginnen met bv. om de dag een kwartier en dan rustig aan. Eerst alleen stappen, tweede week ook vijf minuten draf erbij en zo rustig opbouwen. Je schijft dat je na de zomervakantie gestopt bent, dus een je pony heeft een half jaar niet gewerkt maar wel veel in de wei gestaan? Dan zal het wel meevallen. Neem er een paar maandjes de tijd voor, hangt er ook van af hoe goed getraind je pony was voor die tijd. Bij twijfel even een stapje terug doen.

Vast veel plezier!

Apple

Re: Het rijden weer oppakken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:12

-> RT-P