Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Uiteindelijk zul je ook merken dat hij dan steeds beter op je ophouding gaat reageren, waardoor je uiteindeljk vanuit draf middels een hele lichte ophouding naar stap kunt.
myk_en_shant schreef:probeer tijdens het rijden schijnovergangen te maken naar de stap en zoals hierboven ook al aangegeven is door coronalime. ga tijdens het lichtrijden niet mee in het tempo van je paard, maar ga langzamer lichtrijden en maak je zo zwaar mogelijk. luistert hij hier alsnog niet naar doe dan hetzelfde op een volte en zodra hij nog niet luistert maak de volte steeds kleiner en kleiner totdat hij jouw tempo volgt. ik had ongeveer hetzelfde probleem met een van mijn haflingers alleen dan in de galop. dan ging ze als een speer er vandoor, ze deed dit dit omdat ze niet goed in balans liep en het daardoor heel moeilijk vond om in een rustig tempo te gaan. met haar ben ik nu ook veel op een volte aan het draaien in de galop en het gaat nu een stuk beter. het is nu nog alleen haar aangaloppeerbokje er nog uit krijgen.

Punt schreef:myk_en_shant schreef:probeer tijdens het rijden schijnovergangen te maken naar de stap en zoals hierboven ook al aangegeven is door coronalime. ga tijdens het lichtrijden niet mee in het tempo van je paard, maar ga langzamer lichtrijden en maak je zo zwaar mogelijk. luistert hij hier alsnog niet naar doe dan hetzelfde op een volte en zodra hij nog niet luistert maak de volte steeds kleiner en kleiner totdat hij jouw tempo volgt. ik had ongeveer hetzelfde probleem met een van mijn haflingers alleen dan in de galop. dan ging ze als een speer er vandoor, ze deed dit dit omdat ze niet goed in balans liep en het daardoor heel moeilijk vond om in een rustig tempo te gaan. met haar ben ik nu ook veel op een volte aan het draaien in de galop en het gaat nu een stuk beter. het is nu nog alleen haar aangaloppeerbokje er nog uit krijgen.
Ja in galop heeft puntje het ook maar daarmee krijg ik het wel beter onder controle omdat ik redelijk stevig zit en in draf kan punt opeens zo gek hoog opgeven dat ik het gevoel heb er af te vallen haha! maar goede tip! ga ik doen ga vanmiddag aan de slag!

"