Aangezien ons vorige topic alweer van een tijdje geleden vond ik het weer tijd voor een nieuw!!

Vorige topic: [RIJ-ITP] C'est bon (Dayano x Alasca) weer eens, L2 niveau.
Voor wie ons nog niet kent... Ik heb C'est bon ( ookwel Bon
) vanaf haar 2,5 jaar en heb haar zelf ingereden. Toen gingen we zo door de bak:
Inmiddels zijn we ruim anderhalf jaar verder en hebben nu een paar winstpunten in het L2. Ze wordt dit jaar 5 en kan nu toch wel merken dat ze echt sterker begint te worden en ik wat meer van haar kan gaan vragen.
Over het algemeen ben ik heel tevreden over hoe ze op dit moment loopt!!
Wel moeten de puntjes nog wat meer op de i gezet worden en zijn we druk bezig met het achterwaarts. Dit heb ik doordat ze na het aanleren van het achterwaarts niet meer wilde halthouden even een tijdje over geslagen in de training..
Het achterwaarts moet dus nog een stuk beter, maar ben allang blij dat ze weer netjes halthoudt
Ook de galop is nog een aandachtspunt... Ze wil uit zichzelf nog erg snel de turbo aanzetten. De laatste weken laat ze zich steeds makkelijker terugrijden en kan ik dus ook meer werken aan de sprong en balans.
Verder heb ik eigenlijk niet veel te klagen!
Het is en blijft een heerlijk dier dat graag werkt, een super karakter heeft en het is gewoon een heel lief paard!
We hebben vandaag ook op het eind van de training een paar keer over de balkjes gedraafd, waarvan de eerste keer niet helemaal ging zoals het moest!!
Zo rijden we altijd los, lekker lang en laag. Zo loopt ze eigenlijk het liefst
:En dan het echte werk! Excuse voor het lange filmpje, heb hem al een stuk ingekort.
Galop is vanaf ongeveer 7 minuten. Heb je geen zin om het hele filmpje te kijken, kijk dan om een goed beeld te kijgen de laatste minuten toch even. Op het begin van het filmpje is ze nog wat strak en drammerig, dit is op het eind een stuk beter waardoor ze meer van de grond gaat draven en ook echt al meer op het achterbeen komt! Normaal plaats ik mijn rijtopics bij rijden in the picture, maar vind het ook erg leuk om rijtechnisch commentaar te krijgen, vandaar dat ik hem nu hier plaats! Reacties zijn dus erg welkom!! Ook ben ik benieuwd wat jullie van mijn houding vinden, daar heb ik in het verleden toch nog wel aardig wat kritiek op gehad.

Groetjes Anne en Bon!!

.En over je zit is echt niks op aan te merken
veel plezier met zijn 2tjes