Vandaag heb ik eindelijk weer eens een vriendin mee kunnen slepen naar de paarden en uiteraard haar even de camera in de handen gedrukt

Ik rijd Jitske vanaf januari, maar aangezien de bak een en al drama was een tijd niets gedaan.
Heb haar vorige weer weer op kunnen pakken en zaterdag voor het eerst les met haar gehad.
We moeten beide nog aan elkaar wennen en nog niet alles gaat zoals gewenst, maar we hebben de tijd

Het is vooral nog knopjes vinden en proberen. We zijn veel aan het schakelen, overgangen en voltes, dus gewoon een beetje standaard basis werk

Zelf rijd ik nog geen wedstrijden. Het plan is op dit met Jitske te gaan doen, maar daarvoor zullen we eerst nog even tijd nodig hebben.
Jitske is wel al eerder met de eigenaresse uitgebracht en ze zijn nu M1 startgerechtig. Hierna zijn ze gestopt met wedstrijden vanwege zwangerschap.
Nog wat puntjes om aan te werken:
- Galop, (het hele plaatje) vooral vandaag ging het niet zo lekker
- Mijn eigen houding ben ik nog steeds niet tevreden over. Vooral de zit momenten zit ik in elkaar of val weer voorover.
Wel probeer ik hier al steeds meer op te letten.
- Vooruit kijken en niet naar dat knappe paardje

Ik ontvang graag commentaar en tips

Genoeg geklets hier de foto's:
We zullen ons eerst maar even voorstellen:

Stappen

We beginnen met een drafje. Aan het begin moeten we altijd even opstarten

Hier komt ze wat omhoog, maar ik vond dit wel een fijn plaatje.

Volte richting de enge hoek

Pasje wijken mee genomen. Dit wil ook nog niet altijd lukken, maar is leuk om zo af en toe mee te nemen

Een zit moment waar ik duidelijk weer in elkaar zak

Met dit plaatje ben ik heel tevreden

Volgens mij reed ik haar hier terug vanuit middendraf. Typisch weer een rare houding.

En toen, de galop. Ik vind dit zelf geen fijn plaatje. Ik zit haar in de weg en duik naar voren. Ik geef haar niet genoeg ruimte om naar voren te gaan.

Ja baas, die hoek, brr, die is echt heel eng!

Ik moet op m'n kont zitten

Hier vind ik haar iets te lang worden.

En nog een galopje. Opzich niet een heel verkeerd beeld, maar het lijkt of ik weer naar voren val en in elkaar zit.