Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

CoronaLime schreef:Oh ja, beterschap natuurlijk
En waarom deed hij het bij de eigenaresse wel? Was ze consequenter, deed ze iets speciaals met haar hand of manier van been geven?
janouk schreef:Heeft hij altijd al problemen gehad met de galop? Of is het iets van de laatste tijd? Alleen onder het zadel of ook aan de longe?
Als het iets is van de laatste tijd, dan ligt voor de hand dat er iets meer aan de hand is.
Het paard komt op leeftijd, en wordt iets zwaarder of lichter; misschien past het zadel niet meer goed en klemt het bij het aanspringen; resultaat een bok partij.
Misschien heeft het paard zich geblesseerd of problemen met de rug?
Eerst uitsluiten dat er geen medische problemen zijn en dat je zadel niet meer goed past.
Dan pas kun je het rijtechnisch oplossen; vaak is het een balans probleem van het paard in de bochten.
mlO_uu schreef:Is het niet puur klieren of opnieuw grenzen opzoeken? Gezien hij het bij de eigenaresse wel netjes doet en bij jou niet nadat je bent getrapt.. Of ging het voordat je bent getrapt ook al zo?
De haflinger die ik rij zou hier namelijk direct gebruik van maken en zal vervolgens proberen elke keer te winnen..
Maar ik ken jou haflinger niet, dus daar kan ik natuurlijk niet over oordelen!
colette_007 schreef:Spring je wel op het buitenbeen aan (galophulp = buitenbeen ipv binnenbeen war iedereen leert namelijk). Hou hem aan de buitenteugel goes erbij. En "eis" vanaf pas 1 gehoorzaamheid.
Hoe ga jr zitten bij aanspringen diep of juist verlichtend? Misschien keer andersom proberen?
Mijne heeft het ook tijd gedaan met aamspringen in galop en sommige galop stukken. Enige wat hrlpt
Is gas gevem en gehoorzaamheid eisen.
Vaak komt t bij jonge/onbespierde/weinug balans paarden voor en komt t voort uit moeite
bellabeest schreef:mlO_uu schreef:Is het niet puur klieren of opnieuw grenzen opzoeken? Gezien hij het bij de eigenaresse wel netjes doet en bij jou niet nadat je bent getrapt.. Of ging het voordat je bent getrapt ook al zo?
De haflinger die ik rij zou hier namelijk direct gebruik van maken en zal vervolgens proberen elke keer te winnen..
Maar ik ken jou haflinger niet, dus daar kan ik natuurlijk niet over oordelen!
ik denk dat het hier inderdaad mee te maken heeft, vlak voor ik getrapt werd ben ik eraf gegooid door hem doordat hij schrok van een tractor, anderhalve week later ben ik door hem getrapt waardoor ik niet kon rijden heeft ong 2 weken geduurd en nu 4 weken later gooit hij me er weer af, ik rijdt hem 2 keer per week en dit was de 3de keer na het trappen dat ik ging galopperen vorige 2 keer was tijden de les en dan is hij dus zo mak als een lammetje.