Star tijdens de training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey_X

Star tijdens de training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 20:35

Hoi,

Vandaag was mijn moeder mee naar stal en heeft ze een paar foto's en filmpjes van mij en Starsky gemaakt.
Star is en zijn nu ongever anderhalf jaar aan het trainen, hiervoor 4 jaar alleen buitengereden.
16 oktober 2011 hadden we onze eerste wedstrijd waar we 192 en 198 reden, natuurlijk helemaal blij en hard
trainen voor de volgende wedstrijd. Maar een week voor onze wedstrijd in november werd Star ziek, hij was erg benauwd en
was niet meer opgewekt etc. Na verschillende medicijnen zijn we naar de kliniek gegaan, hij is dus allergies voor stof. Ondertussen staat
hij op zaagsel en heeft hij een stal met buitenluik en gaat het helemaal goed met hem.

Na 3 wedstrijden in de B hadden we onze 10 winstpunten in de B, wie had dat ooit verwacht van Star.
We zijn nu dus hard aan het trainen voor het L.
Star vindt vooral wijken erg moeilijk, maar dit gaat gelukkig steeds beter. Middendraf gaat thuis heel goed, maar op wedstrijd laat hij het niet zien
hij gaat dan versnellen i.p.v verruimen.
Toen we net begonnen kon hij nog niet in de rechtergalop aanspringen. En de laatste twee maanden is zijn galop heel erg verbetert, eerst werd
hij echt heel lang en sterk in galop maar nu kan hij gewoon netjes rond galopperen.
Verder moet ik op mijn linkerhand letten, deze zet ik snel vast en houd deze echt een stuk hoger dan me rechter. Heb dit tijdens het rijden
niet door, en als ik me teugels evenlang doe heb ik het idee dat ze ongelijk zijn.
ons vorige HAW [RT-HAW] Star tijdens de les

filmpje:

nog een foto
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

Afbeelding

Anoniem

Re: Star tijdens de training

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:42

Meisje, laat je pony eens los van voren, het lijkt wel of je hem probeert rond te dragen en in het halthouden zit je te rommelen in de mond. In de stap is ie heel onregelmatig, het lijkt ook alsof je daar constant tegen zit te houden.
Je hangt ook nogal achterover en je linkerhand is echt heel sterk.

Probeer meer van achter naar voren te gaan rijden, en probeer van voren los te laten en te werken aan een ontspannen aanleuning.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 20:46

Aan de ene kant ben ik het niet eens met je commentaar. Ik houd hem niet vast, hij is meestal wel los in me hand.
Maar aan de andere kant ben ik blij met je commentaar, je bent de eerste die het opvalt dat ik, en ook hij soms wel vasthouden.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:48

Ik vind dat je hem veel drijft. ik vind dat je hem niet zo heel ontspannen hebt lopen, wat je eigenlijk wel verwacht in de B en ook zeker nog in de L, ziet er wat opdringerig uit moet ik zeggen. vind het een leuke pony en vind het rijden ook verder wel leuk uitzien :j (op de punten na dan die ik vertelde) er zijn vast en zeker meer dingen, had even snel gekeken en dit is wat me opviel.

edit, de opmerking van joolien over de stap, dat klopt inderdaad ook, even vooruitgespoeld :D
Laatst bijgewerkt door Keeltje135 op 27-02-12 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:49

ik wil ook even wat zeggen. ik zie in dat filmpje dat als je aan het draven bent dat je de hele tijd aan het schoppen bent tegen zijn buik. als hij draaft gelijk de druk weg en niet meer aan zijn buik komen!

maar een hele mooie pony hoor!!!

edit,

probeer AUB niet te zagen. ziet er erg pijnlijk uit!!!
Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 27-02-12 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:49

Let maar eens op 2.05 minuten, naar het halthouden, hoe strak jij je linkerhand houd ;) en je bent in het eerste halthouden behoorlijk aan het frommelen.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 20:52

Hij zit heel lastig door, maar ik drijf verder niet bij elke stap.

Wel is jullie commentaar heel tegenstrijdig met wat ik vorige keer van de jury op wedstrijd te horen kreeg.
Zij vond dat ik hem heel netjes reed, handen netjes stil, netjes rechtop etc.

Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:54

Commentaar is al gegeven, vind het er inderdaad niet heel ontspannen uitzien maar gewoon lekker blijven trainen en plezier houden! Vind het echt een prachtig dier! die staaaaart! zou er een moord voor doen!

Jury's zien ook niet altijd alles he, wij kunnen het filmpje op ons gemak bekijken! :)

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:54

toch vind ik dat je best veel drijft. en de jury moet op veel dingen letten, en wij hebben de handigheid om alles op nieuw te zien :D maar nogmaals het ziet er absoluut niet slecht uit hoor ! ;)

edit hihi iemand was met voor met hetzelfde over de jury :D
Laatst bijgewerkt door Keeltje135 op 27-02-12 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 20:54

Joolien schreef:
Let maar eens op 2.05 minuten, naar het halthouden, hoe strak jij je linkerhand houd ;) en je bent in het eerste halthouden behoorlijk aan het frommelen.

Jaa mijn linkerhand, echt vreselijk.
Ik probeer hier zo erg op te letten, maar heb hier echt moeite meer.
Verder is hij heeel erg drammerig, en vandaag was het heel erg.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:57

Zoals we in Belgenland zeggen: amai.........Wat kan ik hier nu van maken...je pony heeft mooie manen, de rest van zijn lichaam kan ik niet beoordelen omdat ie helemaal in elkaar gedrukt en getrokken wordt.
Je bent nog jong, maar wat een spierkracht heb jij al in je armen WOW, tijdens het halthouden zaag je hem heen en weer, tijdens het rijden hang je achterover aan zijn mond, hij zou zo graag z'n mond openen tegen de pijn van het bit, maar gelukkig zit er een sperriemje om...volg je les? en rijdt je dan ook zo?

Enne, een paard trekt zelf niet, dat doet de ruiter, en drammerig los je op door naar voren te rijden, handen naar voren en laten lopen met de neus eruit...je moet echt een stuk liever voor hem zijn, lijkt me echt een schatje

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 20:58

Voor mijn gevoel drijf ik zeker niet!
Misschien lijkt dit ook zo omdat ik mijn tenen niet naar binnen houd, maar ik kan dit ook niet.
Ik heb hele zwakke enkels, waardoor als ik mijn tenen naar binnen draai ik vreselijke kramp/pijn in me enkels
krijg.
Laatst bijgewerkt door Linsey_X op 27-02-12 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:58

Punt schreef:
Commentaar is al gegeven, vind het er inderdaad niet heel ontspannen uitzien maar gewoon lekker blijven trainen en plezier houden! Vind het echt een prachtig dier! die staaaaart! zou er een moord voor doen!

Jury's zien ook niet altijd alles he, wij kunnen het filmpje op ons gemak bekijken! :)

Jawel, beetje jury ziet alles, maar zijn niet altijd even correct in wat ze willen zien.
Ik stel de TS voor om dit filmpje te plaatsen in het fototopic aan de teugel deel II, daarin is een jurylid zeer actief en geeft hee lduidelijke oprechte commentaren, daar kun je veel van leren TS :j

Zonniponni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:00

Ik ben het eens dat je idd wat rechterop en stiller mag zitten.
En volgens mij heb je je tenen ook wat naar buiten, zeg maar.
Maar ik heb hetzelfde probleem met vasthouden met de linkerhand :o,
bij mij wordt het wel steeds beter.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:03

Waar baseren jullie op dat ik hem te strak houd.
Op zijn mond of op mijn handen?

Want als Star ontspannen is, krijgt hij echt een mega bovenlip
Waardoor het lijkt of ik hem heel erg naar beneden trek, dit is mezelf namelijk ook al
opgevallen.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:14

Ik vind het een prachtige pony om te zien!
Maar je kunt gewoon aan jouw hele houding zien, dat er kracht word gebruikt om hem rond te sturen.

Voor je tenen, (want je prikt hem eigenlijk elke pas wel met je lange sporen):
Je kan ipv je tenen naar binnen draaien ook je hakken naar buiten draaien ;)
Dan lijkt het opeens een stuk makkelijker namelijk...
En draai je heup mee vanaf bovenin.

Edit: je andere topic in je profiel vind ik er vriendelijker uitzien! +:)+

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:16

Linsey_X schreef:
Waar baseren jullie op dat ik hem te strak houd.
Op zijn mond of op mijn handen?

Want als Star ontspannen is, krijgt hij echt een mega bovenlip
Waardoor het lijkt of ik hem heel erg naar beneden trek, dit is mezelf namelijk ook al
opgevallen.

Op zijn halshouding, zijn mond zijn achterbeen gebruik zijn ruggebruik zijn neus ver achter de LL jouw handen, armen in een knik, hangt achterover aan de teugels...nog nodig?

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:24

Nefertarie schreef:
Maar je kunt gewoon aan jouw hele houding zien, dat er kracht word gebruikt om hem rond te sturen.

Ook me hakken kan ik niet naar buitendraaien.
Ik raak hem echt niet.
Mijn sporen hangen namelijk onder zijn buik, dus ik raak hem alleen met wijken als ik me been iets optrek.
En hij reageert verder heel heftig op mijn sporen als ik hem wel raak, dat is ook de rede waarom ik op mijn veelzeidigheidszadel
nooit sporen om doen.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:26

freeride schreef:
Zoals we in Belgenland zeggen: amai.........Wat kan ik hier nu van maken...je pony heeft mooie manen, de rest van zijn lichaam kan ik niet beoordelen omdat ie helemaal in elkaar gedrukt en getrokken wordt.
Je bent nog jong, maar wat een spierkracht heb jij al in je armen WOW, tijdens het halthouden zaag je hem heen en weer, tijdens het rijden hang je achterover aan zijn mond, hij zou zo graag z'n mond openen tegen de pijn van het bit, maar gelukkig zit er een sperriemje om...volg je les? en rijdt je dan ook zo?

Enne, een paard trekt zelf niet, dat doet de ruiter, en drammerig los je op door naar voren te rijden, handen naar voren en laten lopen met de neus eruit...je moet echt een stuk liever voor hem zijn, lijkt me echt een schatje

Ja nee dat geeft een leuk effect, dan gaat hij hangen nek lang en met macht 60 door de bocht.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:27

Linsey_X schreef:
Nefertarie schreef:

Ook me hakken kan ik niet naar buitendraaien.
Ik raak hem echt niet.
Mijn sporen hangen namelijk onder zijn buik, dus ik raak hem alleen met wijken als ik me been iets optrek.

Probeer het eens een keer.
Ik heb het boek" wat beweegt de ruiter" kort geleden gelezen en daar staan juist allemaal leuke tips in,
waarmee je je houding kunt verbeteren.
Je knieen horen als het ware iets naar elkaar te wijzen vanuit de heup, waardoor je hakken naar buiten gaan ipv je tenen naar binnen :j

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:27

Jaa maar dit is echt niet te doen met mijn enkels.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:28

Doe eens wat Freeride zegt:

Ik stel de TS voor om dit filmpje te plaatsen in het fototopic aan de teugel deel II, daarin is een jurylid zeer actief en geeft heel duidelijke oprechte commentaren, daar kun je veel van leren TS

[RT-D] [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Ik volg dat topic ook en daar kun je echt hele bruikbare tips uit halen +:)+

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:29

Linsey_X schreef:
Jaa maar dit is echt niet te doen met mijn enkels.

Je leest denk ik niet goed.

Je knieen horen als het ware iets naar elkaar te wijzen vanuit de heup, waardoor je hakken naar buiten gaan ipv je tenen naar binnen

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:30

Ik snap niet hoe ik met jullie commentaar dan toch 209 op wedstrijd kan rijden. :n

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:30

freeride schreef:

mee eens!
verder vind ik het een leuk beest!
ga er wat zuiniger mee om want zo kan je hem mischien over 2 jaar al afschrijven!