benen stil houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rebecca123

benen stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 19:39

nou ik heb veel moeite om mijn benen stil te houden tijdens het rijden heeft iemand daar tips over hoe je ze stil kan houden?

Videl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:09

Ik heb hier ook last van, dus ik lees even mee.

_RMHorse_

Re: benen stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:10

ik ook helaas

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:25

dan zit je teveel naar achteren op je kont. je moet je gewicht verdelen tussen je kont en je boven benen

Videl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:42

nijland schreef:
dan zit je teveel naar achteren op je kont. je moet je gewicht verdelen tussen je kont en je boven benen

Hmmmm ik zit juist vaak te ver voorover en heb hier dan nog last van.. Moet zeggen dat wanneer je je benen goed ontspant je er wel veel minder last van hebt.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:59

te ver naar voren is ook niet goed en verstoord ook je balans. en ook dan kan je nog te veel op je bips zitten (heeft ook met je bekken te maken)
het is moeilijk om het zo schrijvend uit te leggen.
probeer is een rondje in verlichte zit rond te rijden, met een lichte holling in je rug, dan zou je moeten voelen dat je meer je boven benen gebruikt.

ook je paard zou hier door beter moeten gaan lopen, je zit heeft heel veel invloed, ook tijdens het lichtrijden

Fleur1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:38

Probeer je hakken uit te drukken en je tenen naar binnen, richting de mond van het paard, te draaien. In het begin is het heel lastig en zul je onwijs veel spierpijn hebben, maar mij heeft het echt geholpen! Je beweegt je benen een stuk minder met tenen naar binnen dan naar buiten. Probeer ook meer op je bovenbenen te rijden en je onderbenen zo min mogelijk te gebruiken, probeer je in draf omhoog te laten gooien door de beweging van het paard.
Maar ik ben het ermee eens dat het heel lastig is!