Ik heb al gezocht maar vind hierover niet onmiddellijk een ander topic dus bij deze:
Ik rijd al een tijdje met dezelfde merrie die ondertussen bijna 8jaar is. Vorige zomer heb ik er heel veel mee gesprongen en dit ging allemaal heel goed. Ik had alleen 1 groot probleem waardoor het springen soms heel erg moeilijk werd namelijk: mijn paard springt te hard.
Het gaat als volgt:
Ik rijd ze rustig naar de sprong toe en dan zet ze met ENORM veel kracht af zodat ze altijd héél erg hoog springt. Dit vind ik allemaal niet zo erg maar bij het landen valt ze dus helemaal uit elkaar en gaat ze er een beetje vandoor. Ik heb dan de grootste moeite om ze terug bijeen te rijden om naar de volgende sprong te rijden. Als de sprongen dan dicht bij elkaar staan of als ik snel een scherpe bocht moet maken heb ik dus een probleem en krijg ik ze vaak niet in een mooie rechte lijn voor de sprong..
Enkele foto's om het te illustreren:

Hier reed ik nog niet zo lang met haar en we hadden beiden nog weinig ervaring in springen dus mijn houding is helemaal niet wat het moet zijn

Idem:

Op jumping 90cm

Heeft er iemand een idee wat ik hieraan zou kunnen doen?
(ik neem voor het moment geen les meer maar ben wel op zoek naar een nieuwe lesgever!)
Alvast bedankt!!

Dit is ook niet altijd even leuk want bij het inrijden en in het begin van het parcours gebruikt ze zò veel kracht dat ze heel snel moe is en naar het einde toe dus ook doodop is.