samen aan het trainen voor een wedstrijd comeback

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeen

samen aan het trainen voor een wedstrijd comeback

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 16:08

Omdat we er wel ruim 1,5 jaar uit zijn geweest door allerlei redenen zijn we van plan om het zomerseizoen weer te gaan starten in de L2.

Dute is een 11 jarige merrie. we zijn samen 6 jaar geleden groen begonnen dus het gaat niet snel maar het geeft veel voldoening om steeds een stapje verder te komen.

problemen waar we tegen aan lopen en waar we druk mee bezig zijn. Omdat dute wat overbouwd is heeft ze veel moeite met de middendraf, in het begin doken we de grond in maar het gaat steeds iets beter.
we zijn steeds aan het werk met wat oprichting en dan merk ik wel dat ze soms wat sterk wordt.

Mijn eigen punten
* voor me kijken :(
* soms trek ik in de galop mijn been iets op.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
aanspringen vanuit stap
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en even ontspannen
Afbeelding
en nog 1 van gister
Afbeelding

Alle tips mits opbouwend zijn welkom

Anoniem

Re: samen aan het trainen voor een wedstrijd comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:13

Het ziet er best goed uit hoor, alleen linksom vind ik hem erg raar met het hoofd en de hals naar binnen lopen, hij gooit zijn hele buitenschouder eruit. Ik zie dat dat deels komt door jouw terugwerkende binnenhand, die zie ik ook op de rechterhand.
Probeer hem linksom dus rechter te houden, ook al vraag je stelling, dan moet die buitenschouder er wel bij blijven. Begrens hem met je buitenhand en buitenbeen.
Als je stelling vraagt, breng dan je binnenhand naar binnen en niet naar je toe en over de hals, het enige wat er dan gebeurd is dat het paard knikt in de nek en zijn hoofd kantelt.

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:47

Ik vind de meeste foto best een goed beeld tonen, ik zie alleen dat je je binnenhand steeds wat hoger hebt dan je buitenhand, waardoor je hem denk ik een beetje scheef rijdt, zo te zien komt dat er vooral uit op de linkerhand (zoals Joolien ook al zei). Rechtrichten die hap dus :D Buitenteugel begrenzen, binnenteugel losser. En KIJKEN waar je heen gaat :D Maar dat zei je zelf ook al. Verder vind ik je houding netjes!

jeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 19:00

ja het klopt dat ze vandaag linksom iets wilde verbuiging is heel erg wisselend, sommige dagen is ze heel recht en andere dagen voelt ze weer iets minder. Dan pak ik idd mijn binnenhand, weet het en probeer erop te letten maar wil nog niet altijd lukken. bedankt voor de tips zal er mee aan de slag

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:58

ziet er al goed uit! idd let op je binnen hand, en niet alleen maar dat mooie paard onder je kijken he? let ook op je voeten soms ;)
veel suc6!

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:35

leuk paard! ziet er al netjes uit, comentaar is al boven me gegeven maar wou je toch zeggen dat ik het toch echt een knappert vind <3 succes!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:43

Erg leuk paard, kan me goed voorstellen dat je weer zin in wedstrijden hebt maar ik heb wel de indruk dat het zadel te klein is voor jou en misschien iets te ver naar voren ligt, veel succes.

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:07

mooi aan het lopen! je zit er netjes op.. zo te zien rij je die fries niet zo opgekropt als je vaak ziet bij friezen :P ik denk dat jullie er wel komen :p