manegepony Balou L1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BonnieBalou

manegepony Balou L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 15:53

Heee Bokkers!
Ik vind het zo leuk om bij andere horses at work te zien, dus ik dacht ik plaats ook even een keertje Balou.
Balou is de manegepony waar ik altijd op rij en ook wedstrijden mee doe. Ik plaats hierbij twee linkjes van de proeven.
De eerste link is het filmpje van vandaag en de tweede is van een maandje geleden.
Ik weet dat er nog heel veel te verbeteren valt, maar waarschijnlijk is dit de laatste keer met balou en stap ik over op een manegepaard,
aangezien ik nu L1+10 heb en niet in de L2 mag starten met een manegestartkaart. Wel kan ik een paardgebonden startkaart aanvragen met balou en dan weer in de B beginnen, wat vinden jullie is Balou een beetje te klein?
Oke, genoeg daarover.
Mijn zwakke puntjes:
- het rechthouden van Balou, ik ben veel te streng in de linkerhand terwijl Balou al de neiging heeft om zijn hoofd te kantelen
- Middenstap, ik moet meer verruimen niet versnellen, middendraf hetzelfde overigens.
- Wijken, vaak verlies ik het ritme, kantelt hij zijn hoofd en valt over de buitenschouder weg

Mijn punten voor het eerste filmpje was trouwens 187 en voor de tweede 167.
Graag lekker veel onderbouwend commentaar, ik ben benieuwd!

Filmpje 1
http://www.youtube.com/watch?v=yx6mTl1HpbQ&feature=youtu.be

Filmpje 2
http://www.youtube.com/watch?v=hVO0KhJYQAg&feature=youtu.be

_Linn_

Re: manegepony Balou L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:09

Ziet er leuk uit Bonnie! Ik vind dat die in draf net iets over ze tempo loopt. Als je hem bij het wijken net iets meer terug neemt kan die ook beter scharen. Hij staat wel netjes vierkant halt! Verder heb je hem lekker aan het lopen vind ik!

Ik vind dat je zeker over kan naar de paarden! Toen die les op Popje zag het er echt netjes uit!

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 16:30

Hee Linda! Dankje voor je commentaar! Ik heb daar nooit zo bij stil gestaan, maar ik ben het met je eens dat hij iets over zijn tempo loopt. Ik moet een beetje balans vinden tussen het wel actief houden en niet te snel rijden, ik krijg namelijk ook nog weleens het commentaar dat ik hem actiever mag houden. Heel verkeerd maar dan wil ik weleens hem te hard laten lopen. Ik denk dat ik nog een wedstrijdje doe op balou en dan toch echt over ga, jammer dat Popje nou al zolang kreupel is.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:34

In de les valt het me nooit zo op dat die over zijn tempo heen loopt. Daar mag die idd zelfs soms wel iets meer impuls tonen. Ook zie ik in de les dat die ze hoofd makkelijk kantelt, neusje gaat dan naar links. Maar jij bent net als ik wat sterker op links (toch?) en dan gaat dat helaas wat makkelijker.
Ik heb van Linda begrepen dat het met Popje steeds beter gaat! Ze gaat binnenkort, of misschien zijn ze daar nu al mee bezig, weer aan de longe en dan gaan ze weer opbouwen! Het is een erg leuk beesie dus hoop echt dat ze weer terug de lessen in komt!

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 17:07

Ja klopt helemaal, ik heb de neiging om juist sterker aan links te worden doordat hij dat ook is, wat heel fout is natuurlijk. En oh dat klinkt goed! Popje is inderdaad ook erg leuk, jammer van de stap maar je kan niet alles hebben natuurlijk.

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:11

Iemand misschien nog meer commentaar?

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:59

(ik heb alleen filmpje 2 bekeken, sorry :o )
Het is jammer dat de filmpjes niet inzoomen. Kan het niet sheel goed zien.
Je hebt m netjes aan het lopen! Probeer je handen rechtop te houden en probeer goed op de letter te rijden. Daarmee bedoel ik vooral onder de X, in het 2e fi zie ik dat je in de gebroken lijn nog niets te veel een boog maakt dan dat je echt van de F naar de X en van de X naar de M rijdt.
Mooi pony'tje!

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:08

Dankje voor je commentaar! Ja veel mij ook al op dat ik vooral bij de rechterhand niet helemaal onder de x komt, en de boog is inderdaad ook een goed punt! Handen is me nooit zo opgevallen, maar ik ga er eens op letten. Dankje!

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:51

Mooie pony! En leuk om te zien dat jullie samen zo leuk kunnen rijden, kan mij niet herinneren dat wij een pony op de manege hadden die zo leuk kon lopen! Het enige wat mij opvalt is dat je je handen niet op dezelfde hoogte houdt, maar dat zal ook komen, doordat je streng bent op links.

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 15:48

Ah dankjewel! Balou is echt een toppony! Ja klopt, ik hou mijn handen inderdaad niet helemaal op gelijke hoogte doordat ik te streng ben met mijn linkerhand. Nu heb ik nog even een stukje van het filmpje overnieuw gekeken en volgens mij ziet het eruit dat mijn rechterhand hoger is. Wat ik eigenlijk best raar vind aangezien ik als ik streng ben met links toch juist meer de neiging zou hebben om met mijn linkerhand hoger te zitten? Want als mijn linkerhand hoger is mijn linkerteugel toch iets korter en strakker? Maar misschien zit er hier wel een heel idee achter?