3,5-jarige drachtige DiamondBridge hard aan het werk..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

3,5-jarige drachtige DiamondBridge hard aan het werk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 15:39

... of naja, eigenlijk helemaal niet zo hard aan het werk. Maar ik heb je aandacht wel getrokken :Y)

Deze dame is een nakomeling van Indoctro en op dit moment is ze drachtig van Inshallah de Muze. Ze is vanaf oktober onder het zadel en wordt sindsdien 2 keer in de week gereden. Ik rij haar nu vanaf half januari, 1 dag in de week, en een ander meisje de andere dag. Op dit moment zijn we vooral bezig om haar aan de hulpen te krijgen en lekker op haar eigen beentjes te laten lopen. De eerste paar keer heb ik haar alleen lekker laag-lang gereden en nu probeer ik haar er iets meer aan te krijgen. Mijn houding mag ik nog flink aan werken, maar dit paard rij ik met een springzadel, voor wat meer houvast. Ik heb mijn beugels dan ook te kort. Normaal rij ik altijd met dressuurzadel.

Ik heb wat weinig foto's van rechtsom. Diegene die de foto's maakte zat namelijk zelf op het paard. Waardoor die niet zo scherp waren. Ik heb uiteraard eerst lekker laag lang gereden, maar zoals ik aangaf, zat mn fotograaf ook op het paard. Tips zijn van harte welkom. Ik weet dat ze nu vaak wat te diep en rond loopt, maar ik vind het nog lastig om haar vanuit het laag lang, wat hogerin te krijgen. Ik merkte vandaag wel, dat haar bolle buikje wat in de weg begon te zitten, dus vanaf vandaag gaat ze met zwangerschapsverlof en pak ik haar na de zomer weer op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Neusje dr iets teveel uit. :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Braaf paard!

Anoniem

Re: 3,5-jarige drachtige DiamondBridge hard aan het werk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:40

Ik vind het er fijn uitzien, ga zo door, nja, na de bevalling dan :')
Probeer alleen zelf nog iets meer terug te blijven zitten.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 19:36

Dank je wel :)

Ja, ik heb inderdaad snel de neiging om mijn schouders naar voren te gooien. Heb een keer de tip gehad om ducktape over mijn recht rug te doen, zodat het trekt als ik krom ga zitten. Moet ik maar eens doen.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:56

Leuk beestje hoor, ziet er goed uit!
Je mag alleen iets meer vooruit kijken..
En t lijkt alsof je het zadel heel erg veel naar voren hebt liggen.. ?

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:02

Ziet er fijn uit. Blijf wel een beetje op je houding letten, maar dit komt wel goed! :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:04

Ziet er lekker ontspannen uit, mag op sommige foto's wel iets meer neusje eruit. Verder heb ik het idee dat je zadel niet helemaal lekker ligt?

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:04

Ik vraag me ten eerste af waarom ze als net 3-jarige (daar ga ik van uit) al is gedekt? :oo want zo'n jong paard wat nog in de groei is, tegelijkertijd drachtig en ook wordt bereden vind ik eerlijk gezegd een beetje too much.. maar dat even terzijde, want ik heb begrepen dat ze vanaf nu met verlof gaat +:)+ En zover ik kan zien geef je haar wel de ruimte om op d'r eigen benen te lopen (dat diep lopen en soms het neusje eruit zou ik me eerlijk gezegd niet zo druk om maken, ze is jong en moet nog een beetje uitzoeken wat voor 'houding' het best werkt) en ze ziet er netjes voorwaarts uit, mooi actief beenwerk :j
Veel succes als je haar over een paar maanden weer oppakt! Gewoon lekker rustig opbouwen, gaat vast goed komen :)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 17:44

Dank jullie voor de reacties.

Op de foto's viel mij inderdaad ook op dat dit zadel niet helemaal lekker ligt. Hij schuift inderdaad teveel naar voren. Had toen ik het zadel op deed, hem juist vrij van de schouder gelegd, maar toch naar voren geschoven. Na de zomer, dus toch maar een ander zadel erop.

@Klimop: Ze is als 3-jarige bij de hengst gedaan, omdat ze dan jong een veulen kan brengen en daarna de sport in kan. Ook vind de eigenaar dat de merries daar vaak, wat meer 'paard' van worden. Wordt bij ons op stal vaak gedaan en heb niet het idee dat ze er minder van worden. Maar dat is dus niet iets waar ik iets aan kan doen, maar ik begrijp je standpunt wel hoor..

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 18:13

Om nog even terug te komen op 3,5 jaar, drachtig en rijden. We hebben wel goed rekening gehouden met het feit dat dit inderdaad zwaar voor haar is. Vandaar dat ze ook maar 2 keer in de week onder het zadel was. Daarnaast staat ze alle dagen met 7 andere paarden lekker in de wei. Wel wilden we dat ze na het veulen al braaf aangereden was, zodat we dan na de zomer direct verder kunnen. Ze had helaas wat extra tijd nodig met het zadelmak maken, vanwege wat onstuimigheid. Dus hebben we hier meer tijd voor genomen. Anders had ze ook wel wat eerder met verlof gemogen.

Maar ben wel benieuwd wat de mening van anderen hierover is.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:10

Ik snap dat het niet jouw keuze is en verwijt jou natuurlijk niets, verder klinkt het ook alsof jullie gewoon goed weten waar je mee bezig bent en rekening houdt met de merrie :j Imo is (net) 3 jaar te jong om een merrie te dekken (qua 'groei' een beetje vergelijkbaar met een 12 jarig meisje die zwanger is...) en dat in combinatie met het rijden... heb het nu niet over deze merrie specifiek maar het gebeurt inderdaad wel vaker, vooral op de grotere stallen/fokkerijen dus het lijkt alsof het over het algemeen 'normaal' gevonden wordt :\

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:00

Ziet er heel fijn uit! En die ducktapetip die ga ik onthouden!

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:28

Wat een leuk paardje, en inderdaad op je houding letten zoals al gezegd is :) Voorderest vind ik het er erg netjes uit zien.
Dat is op stal bakker, of niet? :))

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 21:41

Dank jullie wel.

Ja, klopt.. Dit is inderdaad op stal Bakker..

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:04

ik vind dar zij hem mooi lang en laag laat lopen daar ben ik wel voor! ik vind namelijk dat een paard eerst lengte moet creëren voordat een paard zich kan oprichten.. en dat doet zij heel netjes wel is het moeilijk omdat het paard dan snel op de voorhand wil lopen (wat ik ook met amy heb) dus je moet constant drijven :P

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:02

Toen ik las drachtig, 3,5 en 2 verschillende mensen die dr rijden was ik wat huiverig voor de foto's..

Maar mijn complimenten, het ziet er echt heel fijn en ontspannen uit!
Probeer voor je uit te kijken, waardoor je automatisch rechtop komt te zitten! Succes!

BenneBeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:38

Een beetje vreemd om een paard met een mens te gaan vergelijken.. Denk je nou echt dat er in het wild ook rekening gehouden wordt met de leeftijd? Geslachtsrijp is geslachtsrijp. Een poes van (minder dan) 1 jaar kan toch ook kittens werpen.. Ik denk altijd dat je mensen alleen maar kan vergelijken met apen! Daar stammen we immers van af ;)

Anyhow, een fijn dier om te zien. Voor een 3 jarige ziet het er rustig en beheerst uit! Een beetje beweging tijdens de dracht kan zeker geen kwaad, komen ze er alleen maar mooier uit straks! Veel plezier met verder rijden van de zomer ;)

grytsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 02:30

Ik vind het er goed uit zien, ook fijn dat ze nu met 'drachtschapverlof' mag ;)

Je houding vind ik nog niet zo storend, een springzadel rijd ook heel anders dan 'n dressuurzadel. Als je voor je uit leert kijken dan gaan je schouders automatisch mee. Wel zou ik voor het oppakken (na het veulenen) kijken of het zadel nog past. Je beschrijft ook dat je tot nu toe bezig bent geweest met vw/nw. Dat is super, leert ze de balans vinden en haar rugspier te gebruiken. Een puntje voor advies: laat haar voor iets losser, hierdoor leert ze op haar eigen benen lopen en zal ze jouw hand gaan opzoeken (komt de nageefelijkheid van haar uit en het neusje er ook meer uit).

Voor nu lekker met verlof, daarna genieten en weer aan de gang. Gaat helemaal goed komen :)

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 06:26

Ik vind het er goed uitzien! Lekker ontspannen, ga zo door! :D
Let alleen wel op dat je iets terug blijft zitten en naar voren kijkt! :)