Deze dame is een nakomeling van Indoctro en op dit moment is ze drachtig van Inshallah de Muze. Ze is vanaf oktober onder het zadel en wordt sindsdien 2 keer in de week gereden. Ik rij haar nu vanaf half januari, 1 dag in de week, en een ander meisje de andere dag. Op dit moment zijn we vooral bezig om haar aan de hulpen te krijgen en lekker op haar eigen beentjes te laten lopen. De eerste paar keer heb ik haar alleen lekker laag-lang gereden en nu probeer ik haar er iets meer aan te krijgen. Mijn houding mag ik nog flink aan werken, maar dit paard rij ik met een springzadel, voor wat meer houvast. Ik heb mijn beugels dan ook te kort. Normaal rij ik altijd met dressuurzadel.
Ik heb wat weinig foto's van rechtsom. Diegene die de foto's maakte zat namelijk zelf op het paard. Waardoor die niet zo scherp waren. Ik heb uiteraard eerst lekker laag lang gereden, maar zoals ik aangaf, zat mn fotograaf ook op het paard. Tips zijn van harte welkom. Ik weet dat ze nu vaak wat te diep en rond loopt, maar ik vind het nog lastig om haar vanuit het laag lang, wat hogerin te krijgen. Ik merkte vandaag wel, dat haar bolle buikje wat in de weg begon te zitten, dus vanaf vandaag gaat ze met zwangerschapsverlof en pak ik haar na de zomer weer op.

Neusje dr iets teveel uit.

Braaf paard!

want zo'n jong paard wat nog in de groei is, tegelijkertijd drachtig en ook wordt bereden vind ik eerlijk gezegd een beetje too much.. maar dat even terzijde, want ik heb begrepen dat ze vanaf nu met verlof gaat