Shetlander inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Shetlander inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 09:26

Ik heb dus nu een shetlander van 3,5 jaar. Ze is gewend aan het bit en aan longeren enz.
ook heeft ze al wat kindertjes op haar rug gehad maar die kunnen niet paardrijden.
En nu wil ik haar best zelf willen inrijden maar aangezien ik nog al groot ben en mijn shetlander nog al klein leek dat mij een niet erg goed iedee.
En mijn buur jongentje mag er op rijden maar hij is 7 en heeft nog nooit les gehad.
't is een super liefe shetlander die je echt geen kwaad doet maar als ze iets raars doet dan is dat gewoon onhandigheid.
En het liefste wat ze doet is draven, kei hard rennen ( voor haar doen :'D )
Dus kan ik haar niet alleen met mijn buurjongentje laten rijden ik moet er naast lopen.

HOE kan ik dit oplossen?

Anoniem

Re: Shetlander inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 09:31

Ik zou eens rondvragen bij een ponyclub of manege in de buurt of die geen klein maar wel wat meer ervaren ruitertje kennen.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 09:39

Ik zou een soort advertentie op Marktplaats of bij een manege ophangen met de vraag of er iemand is die je kan helpen met een maximaal gewicht en lengte.
Het lijkt me niet heel slim om je pony te laten beleren door iemand die geen ervaring heeft. Een shet kan soms wel ondeugend en al hij weggalopeerd met een onervaren kindje, valt hij er denkik zo af...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:12

Ik zou idd iemand zoeken die het paardrijden kent, met een buurjongetje die weinig kent is het niet verantwoord :n

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 18:04

nee nee, ik was ook niet vanplan om mijn buurjongentje te laten inrijden maar daar voor was juist de bedoeling dat hij daar voor ingereden werd. dus vandaar mijn vraag.

en bedankt voor de ideen maar die vraag hangt er al een tijdje ( ik heb het dus al uitgevoerd ) maar niemand reageert of wil gewoon een pony om te verzorgen... en kunnen niet paardrijden.