Tips, tosca en ik in de bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lunaeekie

Tips, tosca en ik in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:11

Hallo allemaal,

Ik heb een filmpje van mij en mijn verzorgfjord Tosca (van een tijdje geleden).
Ik rij ongeveer 2 keer in de week op haar, maar het ligt er ook wel aan hoe de bak eraan toe is.
Het gaat steeds iets beter met rijden, maar ik krijg haar achterhand er niet goed onder, en ze doet vaak haar hoofd omhoog als ik haar naar beneden probeer te krijgen.
Misschien hebben jullie tips?

Mijn eigen commentaar: meer teugelruimte geven, en proberen haar achterhand er wat meer onder te krijgen.

Voor foto's van Tosca en mij: [RIJ-ITP] Ik en Tosca

Een reactie vinden Tosca en ik natuurlijk altijd leuk! :D

Het filmpje is van een tijdje geleden ;)
Laatst bijgewerkt door Lunaeekie op 25-02-12 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

xZiva_

Re: Tips???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:13

ik zie dat als je lichtrijd, je scheef naar links gaat "staan"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:14

Lees even de regels door van dit topic, je moet wat meer onderbouwen. Deze wordt anders gesloten.

En je pony is aardig kreupel als ik het zo bekijk...

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:15

jerney_simmy schreef:
ik zie dat als je lichtrijd, je scheef naar links gaat "staan"

Dat zou wel kunnen ja, ik vind zelf dat ik op dit filmpje ook heel erg raar lichtrij

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:18

Dat is leuk dat is Tosca (A) die heb ik ook nog even gereden. Haha,, is ze nog steeds elke keer zo eigenwijs? En is Storm er nog?

Let er op dat je niet je handen vast zet op de schoft zo'n gevoel krijg ik bij het kijekn van het filmpje

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:20

maj0 schreef:
Dat is leuk dat is Tosca (A) die heb ik ook nog even gereden. Haha,, is ze nog steeds elke keer zo eigenwijs? En is Storm er nog?

Let er op dat je niet je handen vast zet op de schoft zo'n gevoel krijg ik bij het kijekn van het filmpje

Echt waar? Ja ze is nog steeds lekker eigenweis :+ Ze heeft echt een eigen willetje. Als ze iets wil dan moet dat ook gewoon gebeuren, en dan trekt ze echt zo'n hoofd van ik heb niks gedaan xD

Storm is er ook nog ja!
Wanneer heb jij bij ze gereden dan?

Lunaeekie

Re: Tips, tosca en ik in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:22

Het filmpje is van een tijdje geleden. Maar ik kan me niet herinneren dat ze kreupel was. (dan was ik er ook niet op gaan rijden ;))
Misschien lijkt het zo op het filmpje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:25

Rechtsom zie je dat ie rechtsachter echt heel onzuiver loopt. Hij loopt sowieso niet lekker, heel vlak en stijf.

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:28

Joolien schreef:
Rechtsom zie je dat ie rechtsachter echt heel onzuiver loopt. Hij loopt sowieso niet lekker, heel vlak en stijf.

Ze loopt daar inderdaad wel stijf, maar dat was wel een beetje mijn schuld. Ze heeft altijd de neiging om hard te gaan rennen als ze iets moeilijk vind, en dan probeer ik haar zo veel mogelijk bij me te houden.
Ze is nu al veel losser hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:28

Nou ze is niet stijf, ze is gewoon hartstikke kreupel.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 08:42

Moderatoropmerking:
Ik heb een hele hoop off-topic berichten verwijderd. Dit is niet toegestaan op HAW. Mocht je de ts of een andere gebruikers iets willen melden dan kan dat via pb

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:10

Joolien schreef:

Ik vind dat hij rechtsvoor niet helemaal zuiver is, haha. Maar dat kan ik niet goed zien.. Volgens mij probeert hij in ieder geval iets te ontlasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:39

lx3 schreef:
Joolien schreef:

Ik vind dat hij rechtsvoor niet helemaal zuiver is, haha. Maar dat kan ik niet goed zien.. Volgens mij probeert hij in ieder geval iets te ontlasten.

Is idd moeilijk te zien op het filmpje, maar zuiver is hij iig zeker niet.

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 20:06

Ik maak deze week een nieuw filmpje. En als het goed is loopt ze niet (meer) kreupel ;)
Nog mensen tips? Iets anders dan dat ze niet zuiver loopt?

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:09

ik vind alleen dat je je benen en je handen heel onrustig hebt :P en je moet je buitenbeen iets meer bijsluiten in de bochten zodat ie niet slingerd door de bocht heen :P verder leuk! :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:13

Ik zie een scheef paard, ook stijf loopt niet lekker.Ik heb nou niet het idee dat je dat er uit kan rijden.Misschien iemand naar laten kijken? Verder een leuk plaatje hoor, jullie zijn een leuk stel samen.

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:24

Wat zijn jullie een leuke combinatie!
De pony loopt een beetje onzuiver hij is niet helemaal kreupel maar hij is ook niet zuiver. Ik heb het gevoel dat wanneer je hem iets inhoud je dan inknikt met je rechter heup daardoor ga je ook scheef rijden.
Het lijkt alsof je bezig bent met het begin van wijken maar let er dan wel op wanneer je een beetje binnen been geeft je je zelf ook weer lang maakt dus hakken weer uitdrukken.

Probeer eens lekker veel overgangen te maken zodat je hem leert dat hij pas mag lopen wanneer jij het zegt. Verder zou ik lekker veel bezig gaan met recht richten. En wanneer dat allemaal wat goed gaat kan je bezig met de voorkant nog meer los te krijgen door bijvoorbeeld (slange)voltes.

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 17:11

Bontjee schreef:
Wat zijn jullie een leuke combinatie!
De pony loopt een beetje onzuiver hij is niet helemaal kreupel maar hij is ook niet zuiver. Ik heb het gevoel dat wanneer je hem iets inhoud je dan inknikt met je rechter heup daardoor ga je ook scheef rijden.
Het lijkt alsof je bezig bent met het begin van wijken maar let er dan wel op wanneer je een beetje binnen been geeft je je zelf ook weer lang maakt dus hakken weer uitdrukken.

Probeer eens lekker veel overgangen te maken zodat je hem leert dat hij pas mag lopen wanneer jij het zegt. Verder zou ik lekker veel bezig gaan met recht richten. En wanneer dat allemaal wat goed gaat kan je bezig met de voorkant nog meer los te krijgen door bijvoorbeeld (slange)voltes.

Dankje! Hier heb ik teminste wat aan! Ik ga er aan werken. Binnekort maak ik een nieuw filmpje, en dan kunnen jullie weer kijken (als je dat wil natuurlijk :P ). We zijn nu al wel vooruit gegaan vind ik zelf. :)
Dankje voor je advies ;)

Promises

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:58

Joolien schreef:

je zegt daarvoor zelf dat het achterbeen stijf is? :?

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:39

vind het opvallen dat ze nogal druk is klopt dat?
ik bedoel daarmee aan de hand doordat jij druk legt op je teugels word zij alleen maar
drukker!
verder meer naar achter zitten en handen iets omhoog!
leuke fjord heb je trouwens mooi hoofd zit erop
gr hackny

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:03

NatjeBambiLy schreef:
Joolien schreef:

je zegt daarvoor zelf dat het achterbeen stijf is? :?

De kreupelheid uit zich door stijfheid en vlak lopen.

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:09

Ik zie inderdaad dat het paard wat stijf in zijn lichaam is, maar kreupel? :?

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:14

Dat je pony je hoofd omhoog doet betekent dat jij hem erg tegenwerkt met je handen! Het ''omlaag krijgen'' zoals jij het noemt, komt vanuit de ontspanning, niet door zoveel druk op de teugels te hebben. Probeer eens wat overgangen te maken, dan zul je zien dat je paardje veel losser wordt. verder leuke combi :D , ik vind alleen echt dat je hem erg tegenwerkt met je handen.

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 22:36

Ik moet echt nodig een nieuw filmpje plaatsen, het is nu namelijk heel anders. Ik vind zelf dat we vooruit zijn gegaan :)
Ik denk dat ik morgen een filmpje ga maken

xAronx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:45

Ik vind jullie een super leuke combinatie :D Ik zag op het filmpje wel dat je, toen je van hand ging veranderen, op het verkeerde been zat. Ik weet niet of je daar op let maar ziet er wel zo netjes uit. Voor de rest vind ik jullie super leuk. Veel succes veder!