Enkel een vraag.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irisjeexx

Enkel een vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 20:49

Hoi, sorry, ik wist niet waar dit moest, dus plaats ik het hier.

Ik wil heel graag een paard van de manege kopen. Ik ben echt dol op haar, dus ik probeer er echt werk van te maken. Ik heb echter wel wat problemen.

1. Ze moet maar te koop zijn.
2. Ik heb faalangst, in zoverre schaam ik me als ik nee hoor.
3. Ik kan het niet betalen.

Ik ben toch erg gehecht aan haar, en er is ook een ander meisje dat haar wilt kopen. Dat meisje heeft geen klik met die pony maar ze vind haar ook helemaal geweldig. Ik ben op den duur ook bang dat ze weg gaat, al hoop ik het niet. Zo nu mijn vraag:

Hoe moet ik aan het geld komen, per maand voor het onderhoud? Of moet ik haar maar lekker manege pony laten? Ik moet het namelijk zelf betalen en ben 12 jaar. Een schoolgaand meisje dus. Ik wil haar echter ook met 2 andere meisjes kopen om de kosten te delen, aangezien die twee ook een klik met haar hebben en helemaal gehecht aan haar zijn.

Alvast bedankt aan het antwoord!

xx!

Esry

Re: Enkel een vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:55

Ik snap het niet helemaal, je zegt dat ze eerst te koop moet staan? Wat heeft het dan voor zin om je daar druk om te maken? Hebben de eigenaren überhaupt het idee om het paard te verkopen? En ik zou zeggen, koop nóóit een paard met zijn drieën, dat kan nooit goed gaan! Niet doen! Zoek dan gewoon een leuk paardje voor jezelf. Ik denk toch echt dat je ouders je financieel moeten bijstaan, omdat het op die leeftijd onmogelijk is om een paard zelf te onderhouden. Je kan natuurlijk bijdragen leveren in de kosten door folders te gaan lopen, of op te passen etc. Succes!

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:56

Hey, hoe vervelend het ook is, ik zou haar lekker een manege pony laten.
Ze word heus niet zomaar verkocht en dat andere meisje moet het ook allemaal maar kunnen betalen.
Zodra je toe bent aan een eigen pony, dat je het red met de tijd en de kosten staat er nog genoeg leuks te koop! Koop in ieder geval nooit een paard met z'n 3en! Dat gaat niet goed! xx

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:00

je bent 12, je gaat straks naar de middelbare school waarin je andere vrienden krijgt, vriendjes, veel huiswerk enz..
hoe weet jij nou zo zeker dat je het paard kan bieden wat hij nodig heeft?
heb je het met je ouders besproken?
heb jij je verdiept in de paardenwereld? een eigen paard is veel meer dan af en toe een paar uur op een manege komen..over de kosten nog maar te zwijgen..

ik snap dat je gek bent op het manege paard..maar er komt zoveel bij kijken!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:22

Dezelfde vraag wordt hier ook gesteld, vandaag nog, dus heel recent: [MA] manegepaard kopen
Daarom gaat dit topic op slot.