Mikey weer eens een keer @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Mikey weer eens een keer @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 19:03

Vandaag heb ik mijn moeder weer even mee naar stal gesleurd om weer een keer foto's en filmpjes van het rijden te maken.
Mikey is een 17 jarige KWPN'er, die ik al 3,5 jaar verzorg. We rijden 2x in de week dressuur, en 1x in de week in de springles.
We hebben niet echt een niveau, Mikey kan alles wel, maar je moet de goede knopjes vinden. Hij is niet moeilijk te rijden, maar wel moeilijk om góed te rijden, om hem door zijn lijf te laten lopen, en actief. Daar zijn we dan ook heel hard op aan het oefenen. Op de foto's viel mij op dat hij is galop niet lekker doorbuigt, wat voor mijn gevoel wel zo was, dus dat is een puntje om aan te werken. Doorzitten had ik altijd moeite mee, maar als ik de filmpjes bekeek stuiterde ik toch niet zo erg als verwacht. :+
Verder kijk ik altijd naar beneden, waardoor Mikey ook sneller op de voorhand valt. En heb ik altijd pianohandjes.
De filmpjes krijg ik niet op youtube omdat het een quicktime film is, die pakt moviemaker niet. En met geluid laat ik ze hier echt niet zien want m'n moeder praat de hele tijd. :o
Dus dan maar alleen de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Stukje traver

Afbeelding

Afbeelding

Nog een foto van het springen, heel wazig, maar voor het idee :)
Afbeelding

Groetjes :)

Edit: zie net dat er geen foto's zijn van de linkergalop, die is natuurlijk wel gedaan. Veel foto's waren mislukt, en het grootste deel was gefilmt, dus dat is wel jammer. En nog even een springfoto toegevoegt. :)

Arcodavella

Re: Mikey weer eens een keer @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:30

Ik vind het er heel ontspannen uit zien, je mag wel iets meer gedurfder rijden. De teugels wat meer oppakken, achter over zitten, rug recht. Je bent vooral heel afwachtend met je hand, dat mag echt een heel stuk gedurfder!
Sowieso mag je best wat 'trotser' zitten hoor! Je hebt een prachtpaard onder je lopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:13

FIrisje schreef:
Ik vind het er heel ontspannen uit zien, je mag wel iets meer gedurfder rijden. De teugels wat meer oppakken, achter over zitten, rug recht. Je bent vooral heel afwachtend met je hand, dat mag echt een heel stuk gedurfder!
Sowieso mag je best wat 'trotser' zitten hoor! Je hebt een prachtpaard onder je lopen!

Dus ze moet meer doen met de hand? Vind ik niet echt een goed advies...
Het lijkt wel of je je wat optrekt aan je handen, probeer je handen rustig op de plek te houden en idd duimen omhoog. Daarnaast, activeer je paard met been en maak hem actief in het lijf.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:22

Misschien dat ze bedoeld teugels meer op maat maken? Want dat hoor ik wel vaker, dat ik mijn teugels te lang heb, en hij daardoor lang in zijn hals wordt. Mijn handen zijn altijd een probleem geweest, eerst had ik ze veel te laag, en nu heb ik ze weer te hoog. :P
Je heb gelijk, hij moet inderdaad een stuk actiever worden.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:33

Sorry voor mijn onduidelijkheid, ik bedoel dat ze haar teugels iets meer mag oppakken.

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:22

Op sommige foto's vind ik het lijken alsof je een beetje zijn hoofd draagt, hij leunt als het ware in je handen. Verder mag hij inderdaad wat actiever, maar ik vind het er best netjes uit zien!

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:29

Leuk paard, ziet er lekker ontspannen uit! Hij mag idd wat actiever, maar ik zou niet meer met je teugels gaan doen of erg oppakken of iets dergelijks, eerst die achterhand wat actiever maken. Ik vind het juist wel fijn ogen wat langere en lagere halshouding (mits hij niet gaat trekken of hangen, dat kan ik niet zien vanaf hier), en als je hem dan wat actiever gaat rijden en hij blijft ontspannen in de bovenlijn dat komt het helemaal goed :) Verder is je houding best netjes, het lijkt wel alsof je je rug wat hol hebt, klopt dat?

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 19:17

Bedankt voor de reacties, hangen doet hij op sommige momenten. Is de les zijn we daar ook mee aan het oefenen, zodra hij gaat hangen gelijk been en naar voren. Hij trekt ook vaak de teugels uit je handen, dan gaat hij met zijn hoofd van links naar rechts net zolang hij teugel krijgt. Het ziet er uit alsof je keihard aan het zagen ben maar hij doet het gewoon als hij wat moe wordt. :+
Holle rug zou wel kunnen, heb er vroeger wel eens wat over gehoord. De laatste tijd eigenlijk niet meer, ik heb dat zelf niet door.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:20

Handen iets meer rechtop en bij het springen iets meer meegeven.
Voor de rest: Leuk paardje! :D

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:10

Je zit erg mooi rechtop! Probeer je handen nog iets meer rechtop te houden, dan wordt het beeld nog mooier!
Op sommige foto's lijkt het alsof je een beetje op je teugels leunt, let daar op! :)

twist12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:51

FIrisje schreef:

Waarom zou ze meer naar achteren moeten zitten?gaan zitten:).

twist12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:52

FIrisje schreef:

Waarom zou ze meer naar achteren moeten zitten :)

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:15

twist12 schreef:
FIrisje schreef:

Waarom zou ze meer naar achteren moeten zitten :)

Ze moet niet naar achteren zitten, maar naar achter leunen.

twist12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:53

Hmm...oké dat is dan jou mening :+ ik hou er niet zo van ik vind dat niet zonodig :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:28

De ts zit netjes recht als je ook kijkt naar de schouder-oor-heup-hak lijn. Ze zit alleen iets met een holle rug en haar bekken iets te veel gekanteld. Je mag dus wel wat je navel terug trekken en je buikspieren aanspannen.

Dorien_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:34

Ben her met joolien eens, voor de rest vind ik je houding best netjes

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 20:35

Bedankt voor de reacties. *knip*
Laatst bijgewerkt door Sica op 01-03-12 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:13

Joolien schreef:
De ts zit netjes recht als je ook kijkt naar de schouder-oor-heup-hak lijn. Ze zit alleen iets met een holle rug en haar bekken iets te veel gekanteld. Je mag dus wel wat je navel terug trekken en je buikspieren aanspannen.

Bedoel je hiermee dat ze haar rug iets minder hol moet maken of is dat weer wat anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:01

anais96 schreef:
Joolien schreef:

Bedoel je hiermee dat ze haar rug iets minder hol moet maken of is dat weer wat anders?

Idd minder hol.

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:55

soms mag je hem iets meer naar je toe rijden :P verder ziet het er heel mooi en beheerst uit.. je zit heel mooi in het zadel vind ik.. heel ligt als het ware :p