Picasso voor het eerst op HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

braafpaardje

Picasso voor het eerst op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 14:35

Even heb ik getwijfeld maar ik ga de spannende stap nu toch maar eens wagen om wat rijfoto's op HAW te plaatsen. Afgelopen week heb ik mijn les laten fotograferen op de manege waar ik rij. Vooral dus om ervan te leren. En dan kan het handig zijn ook anderen eens naar mijn rijden te laten kijken.

Ik rij ongeveer 30 jaar (durf het bijna niet te zeggen, want dat zie je er niet aan af) en heb vooral op maneges gereden. Ook heb ik een aantal jaren bijrijdpaarden gehad, maar toen had ik dus geen les. Inmiddels met kinderen ben ik weer aangewezen op een manege, waarvan ik zelf vind dat er goed wordt lesgegeven en de paarden er ook goed uitzien.

Hier rijd ik op Picasso, waar ik veel mee aan het werk ben en graag op rij. Het is een Welsh Cob van 4 jaar oud en nu een jaartje in de les. Hij heeft nog moeite met het lopen op zijn eigen benen en kan behoorlijk scheef zijn.

Waar we aan werken:
- recht rijden
- regelmatiger en goed actief tempo (ritme dus)
- meer op de achterhand

En ik vooral:
- handen op gelijke hoogte!
- niet terugwerken of tegenwerken
- beter rechtop zitten

Graag jullie opbouwende commentaar. Foto's staan op volgorde

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5. Afbeelding

6.Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:39

Ik heb eigenlijk weinig aan te merken. Je mag je hakken wat meer uitdrukken en volgens mij kunnen je beugels wel een gaatje langer.
Wat een ontzettend leuk paard heb je daar!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:41

Zo hey, dát mooie diertje bij een manege?! Dat verwacht je niet eigenlijk!
Gossie mijne, wat een heerlijk kwijlbeest. :~ (Sorry, fan van Welshjes en zeker met veel wit op het hoofd en compact gebouwd)

Ik vind het voor nu al een fijn beeld geven, je mag wel rechterop zitten. Echt je schouders naar achteren en tróts op zo'n mooi dier zitten. Je zakt met je bovenlijf een beetje in zo nu en dan. Hakken ook laag en tenen naar binnen, je steekt ze wat af als kapstokjes soms.

Anoniem

Re: Picasso voor het eerst op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:53

Wat een prachtig dier, ziet er inderdaad erg goed uit! Ik denk dat je beugels wel wat langer kunnen en je mag inderdaad wat trotser zitten, verder ziet er er netjes en vriendelijk uit! :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:01

Toffe bok zeg, is hij op de manege gefokt?

Zo op het oog ziet het er netjes uit, ik zou proberen mezelf wat langer te maken (hakken laag/schouders naar achteren/kin omhoog) en niet te vaak naar beneden kijken. Ongemerkt verandert dan je hele houding.

Nog een goed punt: Zo te zien rij je met een hele zachte en volgzame hand, er zijn mensen die dat nooit leren +:)+
Laatst bijgewerkt door Ailill op 25-02-12 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Elsjuuh

Re: Picasso voor het eerst op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:06

misschien iets minder naar beneden kijken want op de meeste foto's kijk je naar beneden

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:56

haha, nog voordat ik je beschrijving had gelezen, zag ik al dat het een welsh cob was, wat een leuk dier zeg! je moet inderdaad erop letten dat je voor je uit gaat kijken, en je moet je handen af en toe wat gelijker houden, soms gaat je buitenhand wat omhoog. maar het komt zeker goed, het is ook nog een jong dier! het ziet er wel vriendelijk uit. :) succes verder.

*dat donkerbruine paard op foto 8.. := *

AkhalTekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:16

Misschien soms heel iets meer echt op & Voor je kijken. Want je kijkt de hele tijd naar beneden, dat ziet er wat minder mooi uit. Maar dat maakt eigenlijk niet zo veel uit. :P Je rijd heel goed. & Prachtig beestje! _/-\o_