Training Ulysse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaaackiiie

Training Ulysse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 22:58

Aangezien we aanstaande zondag Provinciaal kampioenschap hebben en de week erop een jumping gaan mee rijden, moest er thuis toch nog eens wat getraind worden op het springen..

Het was al even geleden dat ik met haar nog gesprongen had... Een vriendin van me kwam me wat helpen.. We zetten een zeer mini parcourtje van 3 sprongen met een gebroken lijn en nog een moeilijke lijn. Op het einde stonden er toch sprongen tussen van 1.10m en 1.20m waar ze toch wel vlotjes over ging. Ik was super tevreden over Ulysse en kijk hard uit naar zondag en volgende week zaterdag. Met de hoop dat alles ok gaat :)

http://www.youtube.com/watch?v=cgW38a0oY10&noredirect=1
Hier is het filmpje.

Bedankt alvast om te kijken, als jullie enig commentaren of tips hebben mogen jullie altijd reageren. Ik leer graag bij, ben een beetje een dressuurkakkertje en vind soms niet zo mijn weg in het springen :D

996981

Re: Training Ulysse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:02

hmm vindt het er allemaal nogal hectisch en ondoordacht uitzien. Het paard heeft veel spanning in de rug. Probeer iets meer de rust te bewaren. Dan gaat hij ook beter springen :)

Het hindernis materiaal is niet heel veilig. Daarbij spring je de hindernis een aantal keer van de verkeerde kant, hierdoor komt hij er te dicht onder. Braaf dat hij je daar uit redt!

Jaaackiiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 23:06

Inderdaad, de voetbalk bij een sprong lag verkeerd dat klopt.
Als ik eerlijk mag zijn was Ulysse die dag echt super kalm en rustig.. Ik heb haar al VEEL erger geweten. Ulysse en rust gaat gewoon moeilijk samen. Het is er al heel fel uitgegaan maar ik denk dat ik met haar nooit echt kalm zal kunnen springen.. Ze is gewoon een echte heethoofd :).
Bedankt voor je reactie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:56

Aan het einde gaat het rustig, maar ik vind het er ook niet fijn uit zien. Je mag je handen veeeel meer meegeven boven de sprong, kijk maar eens goed, je laat je hand staan waardoor ze weinig ruimte krijgt in de hals en niet fijn over de rug kan springen.
Ik zou ook werken aan meer verzameling en rust voor de sprong. Die hetigheid kun je er al wel uit krijgen door in je dressuur te werken aan verzameling en het rond blijven, nu vind ik het nog al een gevecht voor de sprong.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:37

Ik vind het er ook totaal niet fijn uitzien, ik zou sowieso áls je gaat springen een instructeur er bij halen..
Ik vind dat je voor de sprongen je paard heel erg langzaam laat galoperen, wat op zich niet verkeerd is, maar dat is een teken dat hij vaak onder je vandaag loopt. Je zit 'm namenlijk gigantisch in de mond..

Ook vind ik dat hij z'n rug echt erg wegdrukt bij het springen. Ik zou eerst de dressuur rond krijgen, voordat je (zo hoog) gaat springen.

Je zei dat je ook nog op de 1.10 en 1.20 eindigde. Harstikke leuk en aardig, maar wat veel mensen vergeten is dat je beter super laag kan springen wat er fantastisch uit ziet, dat heel hoog, waarbij je paard z'n rug wegdrukt of iets dergelijks.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:00

Hoi,

Leuk paard, er moet inderdaad erg veel aangewerkt worden maar als je op een goede manier hier mee om kunt gaan heb je veel aan dit paard.

Ik zou inderdaad er instructie bij zoeken omdat ze erg onder je vandaan loopt. Ik ben zelf ook een ervarene, het paard wat ik rijd kan ook een verschrikkelijke heet hoofd worden.
Wat mij inderdaad opvalt en bij de bovenstaande reacties ook te zien is, Je paard drukt zijn rug weg. Dit begint al een paar meter voor de sprong en bij de sprong zelf al helemaal. Lijkt me ook niet lekker uit zitten.
Ik merk aangezien je de kampioenschappen binnenkort met hem wil rijden dat er aardig veel tijd druk in zit. En dat je daarom al een beetje deze hoogte neemt? Ik zou lagere sprongen maken om meer met de controle te kunnen oefenen en de techniek. Je zegt dat je lang niet hebt gesprongen en om gelijk zo hoog al te springen heb je ook meer kans op blessures.

Ik zelf zou vooral rust in het rijden van de dressuur en het springen nemen. Dit omdat de meeste paarden onder concour vaak nog heter worden bij het springen. Als je merkt dat ze heet word even weer een tempowisseling terug nemen. En dan bedoel ik niet vlak voor de sprong want hier krijg je weigeringen van. Ik denk als je de snelheid hebt die je neemt vlak voor de sprong je moeite krijgt met de dubbels zo. Echt rust in brengen en veel over de rug rijden.

Verder handen laag en niet te veel met voren bezig zijn. Word je paard heet, stappen en weer verder. Zodat jij de controle hebt.

Succes!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 09:48

Ik vindt niet dat je jouw paard in de wegzit en te weinig meegeven valt ook wel mee.

Ik zie gewoon een paard wat ontzettend heet wordt en graag zelf het tempo wil bepalen.

Ik zou hem wat vaker een lijntje laten springen van in uitjes en dan op een of 2 galopsprongen een wat hogere sprong.
dan heb je passende afstanden en gaat hij beter zijn rug gebruiken.

als zo'n lijnt dan rustig loopt zou ik er een hindernis bij pakken maar ook met een makkelijk te rijden afstand en alleen meepakken
als het tempo volledig van jou is. En veel dressuur tussen door zodat hij goed door de hals blijft en er ook ontspanning is tussen door.

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:56

He, zoals ze andere zeggen kan je beter wat meer gaan oefenen op controle en ontspanning. Maak je maar niet druk om de hoogte het vermogen heeftie wel! Dus daar hoef je niet op te oefenen. Ga wat meer op techniek rijden dan wordt het rondrijden in een parcours een stuk makkelijk. Succes!

chiquitoxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:40

Wat me opvalt is dat je een beetje druk rijd.
Ontspan, vertrouw je paard. Je kan rijden dat zien we. Maar relax een beetje.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:49

Ik kan me gedeeltelijk vinden in bovenstaand commentaar omdat het inderdaad zo toont op de video maar heb ook genoeg ervaring om te weten dat dit niet altijd zo makkelijk is. Sommige paarden zijn gewoon heet met springen en niet anders te rijden dan dit. Ik vind wel dat je meer mag meegeven op de sprong zodat ze daar wel haar rug wat losser kan laten maar ik vind het nog wel meevallen. Het blijft een puntje waar je altijd aan moet werken in de dressuur, rust & ontspanning. Een lijntje zou ik weer niet aanraden want daar worden ze meestal alleen nog maar heter in. Ik zou haar in haar waarde laten en er niet teveel op focussen, het wordt er meestal alleen maar erger als je ze niet gewoon hun ding laat doen.

Succes op de kampioenschappen :).