LoveUggs schreef:Zadel ligt naar mijn idee goed op dr rug. Past goed. Dus het probleem ligt er misschien aan dat het zadel niet bij MIJ past? Alle manege paarde hebben dezelfde soort zadels op 2 paarden na. Nu je het zegt, Marjolijnvdh... Heb ik er toevallig op die 2 paarden geen last van. Alleen rijd ik alleen nog maar op dit paard dus het ligt er dan misschien wel aan dat de beugelriemen dan voor mij wat te veel naar voren hangen waardoor ik niet goed zit zegmaar? Hier kan ik dan zelf weinig aan veranderen denk ik...? Marjolijnvdh, heb je misschien tips om hiermee om te gaan als dit idd het probleem is? Want ik kan geen ander zadel voor een manegepaard gaan aanschaffen..
En jij bent zadelmaker dat je kunt beoordelen dat het zadel perfect ligt?
er hebben al meerdere mensen gezegd dat het zwaartepunt van het zadel tever naar achter ligt, als dit al zichtbaar is vanop een foto wil dit zeggen dat het zadel al zeker niet helemaal goed ligt, en dat je probleem waarschijnlijk daardoor komt. Het kan idd ook zijn dat het zadel voor jou ook niet past, en de combi van deze twee zorgen ervoor dat je zo zit.
Valt dus niet veel aan te doen, als je er goed op let zal je zelf je houding misschien kunnen aanpassen door de beugels een gaatje langer te maken, en er zelf op te letten en je te forceren een goede houding aan te nemen. Maar ideaal zal het nooit zijn, kun je alleen bereiken door een goed zadel,aangepast op je paard én jouw!