gevallen van het paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maureen_noa

gevallen van het paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 15:15

ik ben een tijdje terug gevallen van een paard en heb daar door een tijdje een scheur in mijn bot gehad ik ben nu al weer begonnen maar hebben jullie tips om toch releaxd op een paard te zitten?

Linnie050

Re: gevallen van het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:16

Hoiii

Je bedoeld dat je nu snel schrikt of bang bent weinig vertrouwen?

gr

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:38

Inderdaad, ben je bang om weer te vallen?
En als je bang bent, ben je dan bang op alleen precies dát paard of op alle paarden de je rijdt?

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:12

Een scheur in je bot is natuurlijk niet niks. Heb je een pony of paar die je wel vertrouwd? Anders kun je vragen of je een tijdje daar op mag rijden tot je weer wat meer vertrouwen hebt.

FelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:14

Ik ben vorig jaar ook flink hard gevallen.
Was daarna ook vertrouwen kwijt.
Ben toen een tijdje lekker op de makkelijkste paardjes van stal gaan rijden en is weer helemaal goed gekomen.
Misschien werkt het bij jou ook wel.

sterkte in elk geval!

Mickskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:25

Heb je een eigen pony of heb je le op een manege? Misschien kun je een paar keer les nemen aan een longeerlijn? Dan weet je zeker dat er niks kan gebeuren, iemand houd hem immers vast en kun jij je eerst lekker concentreren op jezelf en op ontspanning. Dat is ook goed voor je zit en daar ga jij je ook weer zekerder door voelen. En als je dan na een paar keer weer wat zelfvertrouwen hebt gekregen, kun je los. In het begin kan het dan fijn zijn als er nog iemand in de bak staat en daarna kun je weer zelf lekker aan de slag. Hopelijk krijg je er weer plezier in!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:01

Ik weet niet of je op een manege rijd? Maar probeer eerst op rustige paarden te rijden zodat je er weer wat vertrouwen in krijgt. Ik hoop dat het je lukt er over heen te komen ;)

Greetel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 08:29

Ik ben onlangs op een optreden nog gevallen. Daar dit een eigen paard is kon ik niet zomaar even een andere nemen. Ik ben er dadelijk terug opgeklommen en heb een hele rustige instructrice die me helpt met eerst wat rustige oefeningen te doen??? Wat me ook wel helpt is blijven praten dat mijn ademhaling niet vast komt te zitten.
Groetjes

Cupcake112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:40

Eerst goed het paard leren kennen helpt vaak wel. Dan vertrouw je paard ook meer als je er eenmaal opzit. En niet te snel willen. Gewoon lekker beginnen met stappen en langzaam gaan draven. Word je toch weer bang als je er een stapje bij doet. Doe je een stapje terug..