In mijn vorrige topic ([RT-HAW] Jaimy aan de dressuur!) Heb ik erg veel tips gekregen over hoe ik Jaimy beter kan rijden door mijn zit en zadel te veranderen. Hiermee ben ik gelijk aan de gang gegaan en vond zelf al een hoop vooruitgang die ik graag met jullie wil delen!
Voor de gene die het vorrige topic niet gelezen hebben, hier nog wat info:
Sinds een paar weken rij ik Jaimy bij. Wegens omstandigheden is de eigenaresse tijdelijk niet in staat om te rijden
Jaimy reed voorheen lekker buiten bij mooi weer, en in de bak de basisfiguren met zijn neus naar voren, en zo deed ik dat ook. Maar Jaimy heeft veel meer in zich, dus dat wil ik er nu uit halen.
Ook kent Jaimy alleen de basis, en moet dus nog heel wat bijleren, maar we zijn al goed opweg!
Tips zijn verder dus echt van harte welkom! maar wees een beetje lief voor ons!
Info over Jaimy:
Jaimy is bijna 7 jaar oud, kent dus alleen de basis, stap, draf, galop, en sturen.
Hij leert gelukkig snel! en hij doet het super! We hebben nu 1 lesje gehad, met veel vooruitgang! Als we er weer aan toe zijn nemen we weer een les.
Daar kwam onder andere uit dat het zadel te klein is voor mij en mijn houding beperkt, Dus ik heb mijne eigen zadel erop gelecht!
Waar ik ook erg van schrok is dat ik echt heel erg naar voren zit, en dit zelf niet door heb. Voorheen had ik dit nooit, dus ben ik mijn oudere foto's gaan bekijken en jahoor, overal rechtop! De rede: Ik ben in de zomervakantie heel hard van een paard afgegooit, met de ambulance afgevoerd en een nachtje in het ziekenhuis geslapen, ik had een zwaargekneusde onderrug. Nu ben ik dus te vroeg weer gaan rijden en warschijnlijk om pijn te voorkomen naar voren gaan zitten, en dit is dus niet meer weg gegaan. Zodra Patricia tegen mij zecht dat ik recht moet zitten doe ik dit gelijk, dus gelukkig heb ik geen blokkades of pijn meer, maar ik moet nu wel goed aan mezelf gaan werken! Hier een foto van de zomer voor mijn val ter vergelijking: ik zit ook zo op mijn fiets en op een stoel, en ga hier ook mee werken, als jullie hier nog tips voor hebben heel graag!

Verder moest ik meer ontspannen, en naar voren kijken, Naar voren kijken was echt moeilijk, maar dat ging, en het ontspannen gaat nu ook heel goed, ik denk soms iets te ontspannen, mijn armen bungelen nog net niet los mee. Voor een beter iedee van mijn rug heb ik ook mijn jas maar ff uitgedaan. En Jaimy heeft wat langere teugel.
Kijk en oordeel zelf, Tips blijfen natuurlijk van harte welkom! maar een Anky word ik niet.
van het instappen zijn geen foto's
ik heb mijn arm iets te gespannen, maar Jaimy lijkt het niet te merken, en ik zit te ver naar voren, maar ik denk dat ik nu beter kan gaan melden als ik wel denk rechtop te zitten.

Prima?:

leun naar voren..

Ook goed denk ik

knabbelen op het bit

stamoment

iets te veel spanning, maar Rug recht en naar voren kijken!

iets te ver voorover.

ook niet naar de camera! naar voren kijken!

ook fijn?

Erg fijn beeld denk ik. Oordelen jullie maar.

Galop, blijft moeilijk, maar ik geef hem meer ruimte en probeer vooral op mezelf te letten

raar fotomoment, maar het gaat om mijn zit, lijkt oke?

Ik hoop dat jullie vooruit gang zien, tips blijfen natuurlijk welkom!
Neusriem: Die is eraf, omdat Jaimy een wond op zijn kin heeft, net waar de neusriem moet. Deze kan dus niet aangesnoerd worden of iets, en hebben we die er tijdelijk vanaf gehaald. zodra de wond weer is geneze gaat hij er uiteraard weer omheen! Komentaar hierom heeft dus geen zin.