Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Dat vind ik ook, maar wat ik me afvraag of elke ruiter zich wel bewust is van zijn eigen scheefheid en daar ook iets mee en aan doet.
MaNdiii schreef:Ik ben ook niet scheef. Heb zelfs een tijd gehad dat ik rechts inzakte en dus echt scheef op het paard zat. Dat is nu gelukkig een eind voorbij.
Verder probeer ik met voetballen regelmatig met links de bal te raken. Hoe vaker ik dat doe hoe beter het gaat, maar voelt wel vreemd.
mijn paard is scheef, maar ik ben nog veel schever. Als ik daar niets mee doe dan maak ik het mijn paard alleen maar moeilijker, en dan schieten we natuurlijk niet op.
Verlangen dat je paard recht is kan niet zonder van jezelf verlangen dat je recht bent. Hetzelfde geldt voor soepelheid en conditie trouwens, imo. Hier dus al jaren bezig met Kundalini yoga (de ene keer wat intensiever dan de ander), voor soepelheid, rechtheid én mentale stabiliteit 
Hoewel ik niet denk dat je de scheefheid 100% zult kunnen uitbannen, misschien wel meer souplesse en bewustheid kunt creëren waardoor je makkelijker om kunt gaan met je scheefheid? 
Ik ga beginnen met Yoga of Tai Chi, om bewuster te worden van hoe ik beweeg (en daarna ook te proberen dat rechter te maken), en ook te werken aan lenigheid en balans. piezze schreef:wat ook goed is tegen het scheefzitten is zonder zadel rijden en volgens mij is fietsen ook erg goed. Vooral zonder handen, of als je dat niet kan je hand zo los mogelijk aan het stuur. Niet op leunen dus.